Nekromanti Zonernas Zoologi...

antorax

Swordsman
Kikade runt lite på Tradera efter rollspel och hittade Zonernas Zoologi som en auktion av Ackerfors. Och folk hade bjudit på den så den kommit upp till 1275kr. Är inte det bara sjukt? Eller missförstod jag tradera=

Jag blev genast sugen att sälja mitt exemplar. Är det någon som vet andra böcker som är väldigt eftertraktade? (Främst svenska rollspel).

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag såg en auktion på Tradera för en vecka sedan där de båda Ulvriket-modulerna var uppe i ca 2000 kr, styck! De flesta Mutant-moduler går att sälja till riktigt hårresande priser. Om jag hade kunnat förutse det så hade jag satsat mitt pensionssparande på exemplar av "Vid regnbågens slut" istället för aktier i skumma företag.

/tobias

Ojoj. Nu måste jag hem sen och titta med en kärleksfull blick på både min Zonerna Zologi och Regnbågens slut då :gremsmile: En pensionsinvestering kanske!?

solvebring

Superhero
lasergreger said:
Ojoj. Nu måste jag hem sen och titta med en kärleksfull blick på både min Zonerna Zologi och Regnbågens slut då :gremsmile: En pensionsinvestering kanske!?
Ja, vänta några år så blir det nog än bättre. :gremwink:

Patrick Bateman

Warrior
Nordholmia- och Hindenburgboken till kampanjen Undergångens arvtagare till Mutant brukar gå för höga summor också. Särskilt Nordholmiaboken för den tog slut relativt tidigt.

Spelarboken till Mutant brukar gå för 1000-lappen eller strax över.

Dimfrost

Special Circumstances
Fryksdal said:
Är det någon som vet andra böcker som är väldigt eftertraktade? (Främst svenska rollspel).
Svavelvinter-serien till gamla DoD är rätt eftertraktad, liksom Ereb Altor-boxen. Gamla boxar i fint skick kan gå för mycket i allmänhet eftersom de är så ovanliga. Detsamma gäller riktigt gamla grejer, typ DoD1, Sinkadus 1-3 och så.

Internationellt kan nämnas Kult, Nobilis, Dune och en massa gamla bisarra rariteter till D&D, men det finns naturligtvis väldiga mängder sällsynta spel.

Jag var ute efter en Masks of Nyarlathotep, men den slutate på strax över 1000-lappen på ebay. Lite för magstarkt för min del.

Nu kommer den strax som återtryck i alla fall så.

Arfert

Facit
Shit vilken guldgruva man sitter på. Till skillnad från min pensionsförsäkring som bara sjunker i värde.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Arfert said:
Shit vilken guldgruva man sitter på. Till skillnad från min pensionsförsäkring som bara sjunker i värde.
Jag ska starta en business som bara sysslar med arbetslösa rollspelare som behöver byta några samlarobjekt mot ett par pilsner på WRNUs pubkvällar. Det borde kunna ge bra avkastning. :gremgrin:

//EvilSpook