Nekromanti Zonlitteratur i MUA

CapnZapp

Myrmidon
Hej,

Jag undrar om du känner till om någon litteratur som behandlade zonen någonsin beskrevs i MUA. Alltså lite som att Järnringen hittade på att det fanns en "Morbror Zander" som författade recept.

Alltså handböcker, reselitteratur, överlevnadstips... skriven av folk (och fä) med mer eller mindre förvirrade tankar om Zonkunskap och som kanske själva aldrig besökt någon zon.

Jag tycker ju sådant borde funnits, med tanke på mytbildningen kring Zonfararen som ju ändå finns i Mutantandan och som beskrivs vara ett samtalsämne på alltifrån arbetarhaken i Göborg till de fina salongerna i Hindenburg.

Annorlunda uttryckt: vilka böcker och skrifter (skrivna av karaktärer i Pyrisamfundet med omnejd) kan en nykläckt rollpersons Zonkunskap komma från, för de karaktärer som inte har någon bakgrund som vildmarksöverlevare eller som har någon gammal zonveteran som mentor?

(Jag är intresserad av såväl officiellt som inofficiellt material. Även den mest flyktiga referens kan vara intressant.)

Mvh,
Zapp :gremsmile:

PS. Jag har även ställt denna fråga på Fria Ligans forum*, men tänkte att det kanske finns en och annan gammal MUA:re som inte hänger där.
*) http://frialigan.se/forum/viewtopic.php?f=17&t=674

Mogger

Hipsteranka
Zonernas zoologi i sin helhet är ju en ingamebok. Fanns en tråd på gamla forumet om andra verk, men den är nog borta, för alltid, som tårar i regnet...

:gremwink:

CapnZapp

Myrmidon
Måns said:
Fanns en tråd på gamla forumet om andra verk, men den är nog borta, för alltid, som tårar i regnet...
Det är precis sådant jag frågar efter. Hoppas folks minnen är längre än vad hårddiskarna räcker :gremsmile: