Nekromanti zorrian

lyfalitrorjag

Veteran
som ni vet så tog jag upp min tempel riddare i ämmnet ghor ( en bit längre ner på forumet eller sida 2 ) han har 19 i quadosh och han förtjänar det i allra högsta grad. han har gjort en del stora sakermen nuhar han kommit till den tidpunkten (trots sin unga ålder) då han inte vet vad han ska hitta på. han är extremt snäll. det senaste är att han brände tre daak kyrkor. har nån nåt förslag vad han ska göra?/images/icons/grin.gif

Marcus_UBBT

Warrior
jasså

Bara för att han har 19 i Qadosh och har bränt tre kyrkor betyder det väl inte att han inte spelar sin karaktär? Alla dessa översittaraktiga insinuationer om att folk är kobolder bara för att deras RP inte är gamla krumbenta gycklare med ett tiotal livshotande sjukdomar är väldigt uttröttande. Folk borde få kunna spela hur de vill utan att bli påhoppade av spelare som ser sig själva som bättre.

DAKRilla

Hero
Jag vill inte verka som en besserwisser, men det stavas qadosh (du frågade ju faktiskt det tidigare, men du verkar inte ha uppmärksammat det i mitt tidigare svar).
Angående din riddare, så skulle jag (jag, inte du) göra en total omvändning. "No more mister nice guy" alltså. Jag skulle förkasta vad än det är för religion han tillber och börja häda för hädandets skull. Inte på ett så värst överdrivet, men åtminstone väldigt drastiskt till en början.
Hur gammal är han föresten? Även om han gjort mycket bra så tycker jag att 19 qadosh låter väldigt högt för en person i "ung ålder".

Erufailon

Swordsman
jaop!

men det beror på hur det gick till när han brände upp de där kyrkorna, om han bara kände för att bränna kyrkor och gick och brände upp några med minimalt motstånd så skulle jag nog kalla det kobolding, men om han har en ordentlig bakgrund till det hela så är det väll helt ok.

- kobolding, never do it folks if the system doesn't permit it!

Marcus_UBBT

Warrior
Re: jaop!

om han bara kände för att bränna kyrkor och gick och brände upp några med minimalt motstånd så skulle jag nog kalla det kobolding

hur mycket motstånd som uppbådas kan väl knappast spelaren rå för? och ifall det ligger i RPns karaktär så får välan han visst gå och bränna några kyrkor bara för att han kände för det?

- kobolding, do it as often as you like folks

Baron Marak

Swordsman
Re: jasså

Om vi säger så här: Herr Ivan är en stor hjälte inom Zorianorden.
Han sägs ha brännt ned en kyrka alldeles själv.
Detta ogillas naturligtvis av Jargierna fast eftersom Herr Ivan är en nationalhjälte och håller sig i sitt eget land så gör inte Jargierna alltför mycket eftersom detta lätt skulle leda till krig och det vill inte jargierna än.

Att sen ha brännt ned tre kyrkor borde resultera i ett större antal döda som lätt skulle stiga en över öronen och driva en till vansinne.
Fast detta är den lätta delen.
Det svåra är att undkomma alla inkvisitörer och lönnmördare som bevakar varje steg man tar. Även det egna landet borde vara sura eftersom de står med, om ni ursäktar uttrycket, häcken full av sura diplomater och annat folk som kräver ett utlämnande av vetvillingen innan de startar ett fulskaligt krig för att personen i fråga.
Troligtvis resulterande i förlust och påtvingad underkastelse Daak och upplösande av Samoriska läran och Zorianorden.

Om inte detta kräver en person med otroliga attribut, FV och tur så då vet jag inte vad.

Fast visst kanske man ska ta det lite lugnt med att kalla folk kobolder. Men här tycker jag det faktiskt finns "giltiga skäl". Men, jag ska ha det i åtanke.

DAKRilla

Hero
Håller med, men...

... alla orkar kanske inte tänka på allt. Jag, och du antar jag, gillar att tänka på allt. Realism alltså. Nu ska jag dock vara tydlig för att undvika eventuella påhopp: Jag tycker inte jag är bättre än någon annan spelare för att jag föredrar realism. Punkta slut.

Marcus_UBBT

Warrior

Om inte detta kräver en person med otroliga attribut, FV och tur så då vet jag inte vad.

jag har så många svar till detta att jag inte riktigt vet var jag ska börja.
för det första så är det inte så svårt att bränna ner en kyrka. se bara på de där satanisttomtarna som brände kyrkan i Jönköping. inte hade de några utomordentliga FV eller egenskaper. Jag läste intervjun med dem; de var lite satta, blekfeta och deras intressen var att spela death metal och vara ute i skogen.

mais, ponera att han faktiskt slaktade ett tusental präster och liknande patrask för att lyckas bränna dessa tre kyrkor. inte heller detta behöver kräva några fantastiska värden. vad sägs om oerfaren spelledare? då spelaren uppenbarligen är något utav en nybörjare (utan att lägga in något negativt i det) tar jag inte det för otroligt. de följder du påräknade infann sig nödvändigtvis inte hos lyfalitrorjags SL. och alla har väl rätt att spela som de vill? oerfarna yngre spelare är inte per automatik "kobolder" bara för att de röjer lite.

Baron Marak

Swordsman

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

se bara på de där satanisttomtarna som brände kyrkan i Jönköping.

<hr></blockquote>

Fast där var det nog inga tempelvakter och inte heller är kyrkan en maktfaktor att lita på. Dessutom så åkte de fast. Det säger ju också en hel del...

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

vad sägs om oerfaren spelledare?

<hr></blockquote>

Kanske det. Men man använder ändå lite sunt förnuft. Det brukar jag göra iaf.
Fast som DAKRilla påpekade så gillar han och jag realism och ser till det samt uppskattar sådant. Om man nu vill röjja så får man göra det.

Har som sagt ingen aning åldern eller erfarenheten för lyfalitrorjag eller hans SL.
Fast jag är också ung och har spelat rollspel i endast två-tre år eller nåt sånt.

Forumet är väl till för att lära sig av andra och se vad som är rätt och fel. Fast rätt och fel är ju ganska relativa begrepp...

lyfalitrorjag

Veteran
han är bara 25. fick framgångsrik karriär när det gäller tempelriddare. sen så skulle han aldrig kunna lägga av med samor. han har 18 i tro. i legender och händelser (heter den så?) kan man göra nåt med vad man är bra på osv enligt stjärnorna( lite osäker på att det är den boken). sen skulle han få kasta sin yxa (den är helig betyder mycket för han). en andledning till att han har mycket i qadosh ( tack DAKRilla) beror på att han fick det i stjärnorna. alltså han fick att pellias och aurias gillar han lite extra mycket. folk tycker nog att han är väldigt för ung för att bara vara 25 år och ha hela 19 i qadosh men eftersom jag bara kört religösa äventyr så så är det även en förklaring./images/icons/king.gif

DAKRilla

Hero
Ok. Jag trodde att du menade typ 18-20 år med väldigt ung. 19 i qadosh är i och för sej ändå väldigt mycket, men om det är som du säger så är det lugnt. Huvudsaken är ju att man själv tycker att det är kul att spela med karaktären. Det kan ju vara kul att spela med en riktig "hjälte" emellanåt också.

lyfalitrorjag

Veteran

jag skulle bara vilja säga att dom vet eller tror att ivan har bränt en kyrka själv grejen är att jag brände dom i hemlighet. alltså jag tog mig till nåt ställe där där fanns en daak kyrka har glömt var (tror inte det var inne i jargarien) och brände den (likadant med dom andra två) det var på natten och det fanns några tempelvakter. ingen dog mer än vakterna och nån präst på tre kyrkor. så ligger det till.

lyfalitrorjag

Veteran

jag skulle bara vilja säga att dom vet eller tror att ivan har bränt en kyrka själv grejen är att jag brände dom i hemlighet. alltså jag tog mig till nåt ställe där där fanns en daak kyrka har glömt var (tror inte det var inne i jargarien) och brände den (likadant med dom andra två) det var på natten och det fanns några tempelvakter. ingen dog mer än vakterna och nån präst på tre kyrkor. så ligger det till.

lyfalitrorjag

Veteran

om du läser ett av mina zorrian eller jaså inlägg förstår du varför. det var inga jaätte stadskyrkor men det var kyrkor. han är lite av ett guda barn och han lever upp till det. han skänker cirka 90% till templet så han borde få tillbaka nåt. det var motstånd grejen var att jag dödade så få som möjligt. alltså jag smög mig in och tände fyr. det tog cirka ett halvår för att förbereda och bränna alla.

lyfalitrorjag

Veteran

om du läser ett av mina zorrian eller jaså inlägg förstår du varför. det var inga jaätte stadskyrkor men det var kyrkor. han är lite av ett guda barn och han lever upp till det. han skänker cirka 90% till templet så han borde få tillbaka nåt. det var motstånd grejen var att jag dödade så få som möjligt. alltså jag smög mig in och tände fyr. det tog cirka ett halvår för att förbereda och bränna alla.

Helmgast
Things to do

Missionera i Övärlden.

Jaga häxor i Soldarn.

Förklara heligt korståg mot Damarien.

Ge sig av till Consaber och hjälpa deras lilla kyrka, försöka övertyga Consaber att acceptera samorismen.

Man är inte EXTREMT snäll om man bränner ner andras kyrkor.

Tyr

Hero
han är extremt snäll. det senaste är att han brände tre daak kyrkor. har nån nåt förslag vad han ska göra?

Personligen så tycker jag inte att det är så snällt att bränna kyrkor, men det är antagligen bara jag /images/icons/smile.gif

Du har inte fått några direkta förslag ännu, så jag ger dig några:

1. Lägga svärdet på hyllan och bli präst. Jag tycker det vore rätt så sannolikt om han sadlade om till att bli präst förr eller senare. Och det vore kanske kul med ett karriärbyte?

2. Mission. Han kanske åtar sig uppgiften (kanske gör han det till sin livsuppgift?) att sprida sin religion till icketroende i andra länder. Detta kan kanske din spelledare väva ihop till en kul kampanj.

3. Sträng askes. Du skänker bort alla världsliga ägodelar som du inte absolut behöver. I fortsättningen så gör du saker gratis, eller för mat (du måste ju överleva), och bara om det är till ett gott syfte. Om du skulle komma över något som du inte behöver så skänker du bort det till behövande.

4. Pacifist. Rollpersonen inser plötsligt att våld inte löser någonting och tar nu avstånd ifrån allt våld, kanske kombinerat med den första punkten. Personligen tycker jag att det är mycket kul att spela pacifistiska rollpersoner, och som en bonus så retar det gallfeber på resten av spelarna/rollpersonerna /images/icons/laugh.gif