han är extremt snäll. det senaste är att han brände tre daak kyrkor. har nån nåt förslag vad han ska göra?
Personligen så tycker jag inte att det är så snällt att bränna kyrkor, men det är antagligen bara jag /images/icons/smile.gif
Du har inte fått några direkta förslag ännu, så jag ger dig några:
1. Lägga svärdet på hyllan och bli präst. Jag tycker det vore rätt så sannolikt om han sadlade om till att bli präst förr eller senare. Och det vore kanske kul med ett karriärbyte?
2. Mission. Han kanske åtar sig uppgiften (kanske gör han det till sin livsuppgift?) att sprida sin religion till icketroende i andra länder. Detta kan kanske din spelledare väva ihop till en kul kampanj.
3. Sträng askes. Du skänker bort alla världsliga ägodelar som du inte absolut behöver. I fortsättningen så gör du saker gratis, eller för mat (du måste ju överleva), och bara om det är till ett gott syfte. Om du skulle komma över något som du inte behöver så skänker du bort det till behövande.
4. Pacifist. Rollpersonen inser plötsligt att våld inte löser någonting och tar nu avstånd ifrån allt våld, kanske kombinerat med den första punkten. Personligen tycker jag att det är mycket kul att spela pacifistiska rollpersoner, och som en bonus så retar det gallfeber på resten av spelarna/rollpersonerna /images/icons/laugh.gif