Nekromanti zorrian

Re: jasså

Om vi säger så här: Herr Ivan är en stor hjälte inom Zorianorden.
Han sägs ha brännt ned en kyrka alldeles själv.
Detta ogillas naturligtvis av Jargierna fast eftersom Herr Ivan är en nationalhjälte och håller sig i sitt eget land så gör inte Jargierna
alltför mycket eftersom detta lätt skulle leda till krig och det vill inte jargierna än.

För det första: Herr Ivian går mig på nerverna. Han kommer och rippar spelarna från äran hela tiden vilket gjort att min jargier gjorde världen en tjänst genom att sätta tre pilar i bröstet på den unga hjälten.

För det andra: Det är inte svårt att bränna ner en kyrka. Spärra in alla fromma präster och tänd på. Detta kräver nog dock ett hedersslag och har man inte 5-6 i heder kan det nog bli svårt (herr Ivian ÄR inte en snäll människa).

För det tredje: Jargierna vill visst ha krig. De har utlyst korståg mot soldarn.

För det fjärde: Soldarn har för vana att bränna daakkors på deras högtider och bryr sig inte ett piss om vad jargierna tycker. Vilket iof är jävligt dumt med tanke på att jargierna kan krossa soldarn med en fingerknäppning. De är för övrigt på väg att göra det i min spelvärld.

Däremot gillar jag inte denna tråd eftersom jag skiter fullständigt i Lyfalitrorjags (knepigt namn, inte för att jag ska klaga...) karaktär.

Ignatius

Veteran
Sluta häda!

Du kan börja med att sluta upp med att bränna Daak-kyrkor, annars kommer min Daak-riddare efter dig med Det Heliga Svärdet i högsta hugg!
Din skälm! Jag fördömer dig!

Ära vare Daak i höjden!

DAKRilla

Hero

Ingen har tvingat dej att bry dej om denna tråd heller. Fast uppenbarligen bryr du dej om den eftersom du skrivit ett inlägg.

Baron Marak

Swordsman

Bara spärra in alla fromma präster?
Det är nog inte så bara att spärra in ett antal personer som slåss för sitt liv ska du se. De har mer att slåss för än den som låser in. Och inställning gör mycket. Alla som håller på med en sport vet det.

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

För det tredje: Jargierna vill visst ha krig. De har utlyst korståg mot soldarn.

<hr></blockquote>

Fast de skulle nog vänta ett tag innan de anfaller.
Jag har ju nu inte läst LoH så om det omnämns där så då ber jag väl om ursäkt för mitt okunnande.
De har ju även ett ökenfolk att hålla reda på samt sabriska kyrkan att klaga på. Även kättare i det egna landet tar energi.

Att soldarn bränner Daak-kors är väl för att symbolisera frigörelsen från just Jargien och Daak. Eller?
Dessutom så bryr nog Soldarn sig om vad Jargien tycker. Men tanke på att ett inbördeskrig är på väg och rykten om Tiraker som förbereder sig så vill de nog inte ha en Jargisk invasion att bry sig om också.

Alla har vi olika spelvärld med olika värderingar. Vi värderar realism och sunt förnuft.
Andra råstyrka och pengar.

LeJonklev

Swordsman
Ahh... bara 19? /images/icons/smile.gif En Daak-präst i min spelargrupp började med 24 och har nu kommit upp i 26 i quadosh(en gudomlig intervention medräknad). Nå jag kör iofs en väldigt hjältig kampanj så jag kanske är ursäktad.

LL

LeJonklev

Swordsman

Du är inte trevlig.
bara för att du har din spelvärld på ett specifikt sätt och hatar vissa saker(i det här fallet Soldarn) så blir du aggressiv när någon försöker se det från andra hållet. Nå mina spelare är oxå jargier men jag tycker inte om att se saker svart eller vit utan har utsatt dem för "gråa" saker så att de konverterat till en egen, mer accepterande, schism av Daak-tron.

LL

volador

Veteran
Re: Baronen delar med sig av sin enorma visdom... [NT]

Angående ärkemagiker
Jag läste inte genom allt, och det jag läste var inte speciellt noggrant men hur som helst känns det inte speciellt motiverat att ge en RP 600 enheter för yrkesfärdigheter.....utan undantag

Drakvrede

Swordsman
Ingen vanlig dussinrollperson...

Omotiverat att ge en rollperson 500 yrkesenheter? Tja, det kanske man kan säga, om man spelar en vanlig mes. Men låt mig uttrycka mig såhår; om en spelledare låter en person spela Ärkemagiker, så har man övergått från att spela vanliga rollpersoner till... tja, i brist på bättre ord, kanske man kan säga superhjältar. Och i så fall är 500 enheter väldigt motiverat...

volador

Veteran
Re: Ingen vanlig dussinrollperson...

Det kan i och för sig vara kul att ha en riktig über-karaktär men personligen tycker jag det är roligare att börja med en halvdan rollperson och sedan bygga upp honom till 'superhjälte'. Det är ju i och för sig bara min åsikt, men men

Bara spärra in alla fromma präster?
Det är nog inte så bara att spärra in ett antal personer som slåss för sitt liv ska du se. De har mer att slåss för än den som låser in. Och inställning gör mycket. Alla som håller på med en sport vet det.

Han gjorde det på natten... Prästerna sov.

Fast de skulle nog vänta ett tag innan de anfaller.
Jag har ju nu inte läst LoH så om det omnämns där så då ber jag väl om ursäkt för mitt okunnande.
De har ju även ett ökenfolk att hålla reda på samt sabriska kyrkan att klaga på. Även kättare i det egna landet tar energi.

Eftersom jargierna inte behöver göra så mycket för att krossa landet så tror jag att det tar ett tag innan de gör något. Däremot kostar det inte så mycket att skicka en liten trupp, Kanske 20 000 yrkessoldater eller nått som krossar landet totalt. Soldarn har en MILISHÄR som skydd...

Dessutom så bryr nog Soldarn sig om vad Jargien tycker. Men tanke på att ett inbördeskrig är på väg och rykten om Tiraker som förbereder sig så vill de nog inte ha en Jargisk invasion att bry sig om också.

Jag måste säga att de inte gör så mycket för att hindra ett krig mot jargien heller. Fast det är klart, Sachsar den vidsynte vill ju ha en yttre fiende som kan ena landet under honom. Jargien kanske passar.

Nåja, allt detta är dåtidspolitik för mig. Vår spelgrupp är kanske 40 år framåt i tiden och sachsar är död sedan länge.

Drakvrede

Swordsman
Re: Ingen vanlig dussinrollperson...

Det kan i och för sig vara kul att ha en riktig über-karaktär men personligen tycker jag det är roligare att börja med en halvdan rollperson och sedan bygga upp honom till 'superhjälte'. Det är ju i och för sig bara min åsikt, men men

Jo, oxå den vägen e väldigt trevlig att gå. Men man ska komma ihåg följande; Ärkemagikern minst sagt en superhjälte, ja kanske mer än så! Och att bli en sådan kräver enormt mycket tid & rollspelande. Men i Ärkemagikerns fall kommer enormt mycket av denna tid att gå åt till studier, träning och experiment. Utan årtioenden, ibland t.o.m. århundraden av studierna blir man helt enkelt inte Ärkemagiker! Och jag tror personligen att det finns ganska få spelare som verkligen vill spela sådant (även om det säkert finns de som faktiskt vill rollspela detta). Av detta skäl har jag erbjudit denna "snabbväg" (d.v.s. möjligheten till "yrket" Ärkemagiker), så man kan få spela Ärkemagiker utan att först spendera ett halvår av rollspelande för att rollpersonen först ska uppnå Ärkemagikerstatus.