Franz
The force is female
Ankor, spelade rätt, är ungefär lika 'spjuveraktiva' som en rostig sibirisk ångvält
Då borde ditt badwrongfun vara folk som spelar ankor fel
Ankor, spelade rätt, är ungefär lika 'spjuveraktiva' som en rostig sibirisk ångvält
fairDå borde ditt badwrongfun vara folk som spelar ankor fel
Kaffeskjul, i en parallell värld där det istället för finkaffe bara finns fulare kaffe på stan.inhemska termen kassfelkul?
Du spelar fel. Enda sättet att spela Lovecraftesque på.Och jag vill aldrig beskriva hur jag långsamt söker igenom varenda jävla rum efter fällor.
Nej, det finns en hierarki bland svärd: lasersvärd > Ninjasvärd > Katana > alla andra.Att katana måste vara bättre än alla andra svärd*
Exakt - det är ju badwrongfun att tycka att katana är bättre än tex ninjasvärd!Nej, det finns en hierarki bland svärd: lasersvärd > Ninjasvärd > Katana > alla andra.
Det här borde jag ha haft med också! Spelare som kommer dragandes med tolv sidor text, på köpet med starka förväntningar på att jag som SL ska göra något med det. Tacka vet jag framgrund.- Ingen bryr sig om din backstory, nej jag kommer inte läsa den.
Ge mig vad som är grejen med din karaktär i några korta meningar så skall jag se vad jag kan göra med det, men sida efter sida med bakgrundsmaterial till din rollperson är slöseri på allas tid. Det som händer vid spelbordet är det som gör din karaktär intressant, inte vad som hände inne i ditt huvud innan.
Alvsvärd ligger nog sist, efter "alla andra". Men violatorsvärd är svårt.Exakt - det är ju badwrongfun att tycka att katana är bättre än tex ninjasvärd!
Förresten, är det nån som vet var alvsvärd är i hierarkin?
Ja, Fiasco är höjden av kassfelkul. Sluta ha roligt! Det är inte ett bra spel! Nej, sluta, säger jag! Vem vare som skratta?Rollspelet "Fiasco!". Folk lyfter det alltid som bra indiespel, men det är så himla dåligt att jag inte vet vad jag skall göra. Det är inte ens författaren Jasons Mornigstars bästa spel! Ändå fortsätter folk att tjata om det, BADWRONGFUN!
Genesis och wilper försöker få folk att spela bra spel istället för Fiasco! Varför misslyckas det? Upptäck varför i kvällens spelsession!Ja, Fiasco är höjden av kassfelkul. Sluta ha roligt! Det är inte ett bra spel! Nej, sluta, säger jag! Vem vare som skratta?
Om det stämmer så skulle inte alla vuxna men nytillkomna Dragonbane-spelare från utlandet reagera som de gör, dvs med ett unisont, "Va i helsike!?!?! Man kan spela ANKA!?!?!? Faaan va cooooooolt!!!"Kärleken till Ankor bland svenska rollspelare beror till 100% på att massa folk ar barn när de började spela rollspel, det har ingenting med själva ankorna att göra, det hade kunnat vara precis vad som helst som en barnhjärna tycker är roligt.