Challenge accepted good sir.
Jag har avgränsat min egen kampanj till en av stadens större distrikt: Elyseiska Nordanporten, dit de flesta kommer via landvägen till staden. De andra Distrikten utgörs bland annat av Molnstaden (som kryper utmed Drakryggen och Silvertopp, och det Grytan inte når), Magikerstaden Ghanmark, Stora Hamnen, Rökstaden och Stora Parken. Som glad amatör har jag mest skrivit i korta pamfletter bara så jag har lite stöd vid spel och utan allt för mycket kryddor.
"Stora Bazaren och Elysiumparaden
Som första anhalt i staden för den som når staden till fots möts en av ett saligt myller av folk; flyktingar från härjade länder, långväga handelskaravaner, lycksökande vandrare, slipade skojare, färgrika köpmän och snikna säljare. Det stora torg som ligger strax innanför porten kallas kort Stora Bazaren och fylls dagligen med köpmän från världens alla hörn. Uppradade längs med brandgator står säljvagnar och stånd som alla tävlar om besökarnas uppmärksamhet, något som är en diger uppgift då en förväntas tävla med ett rungande bakgrundsoljud, kryddors och doftoljors obönhörliga attacker på sinnena och illusionister och gatuuppträdares bländande uppvisningar. Det sägs att en kan köpa allt här.
Runtom bazarområdet tornar stora stengrundade hus upp sig, vars övervåningar sväller så långt ut ovanför husgränsen det bara är möjligt då minsta sten utanför den av gatuadministrationens avsatta gräns renderar i kraftiga böter. Men luften är fri som ?? sa. I detta område runt bazaren huseras ett otal gästgiverier, restauranger, mjödhallar, köpcentra och administrationsbyggnader. Filialer till alla av de större och etablerade falangerna återfinns här.
Här finns den kanske största lufthamnscentralen utanför Lufthamnarna själva, en stökig plats där flygoperöterna försöker få så mycket resenärer de kan utan att nosdyka ner i marknaderna nedanför.
Från Stora Bazaren löper en fantastisk flerdäckad ramp upp till den flaggkantade Elysiumparaden som med sina mångtaliga filer förbinder stadsdelen med stora vägnät och akvedukter. Uppflugna på stora stolpar sitter sekudaberidna kompanister med jämna mellanrum för att övervaka vägen, redo att svepa ner på gärningsmän och av lagen eftersökta. Från denna dubbeldäckade väg går en myriad av avfarter till närliggande bostadsområden, landmärken, institutioner och inrättningar. Enorma marmorstatyer föreställande senatens mest upplysta representanter står uppställda på strategiska små öar i mitten av stradan, kring vilka köpman och mindre restauranger mutat in sina revir."