Varulv Klassåterträff i Nora - Spelet är slut - ULVVINST!

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,709
Location
Oktoberlandet
FÖR ÖVRIGT! Att fucking ARMANI Basse som var ADVOKAT inte röstades ut var en typisk WIFOY-miss. "Nä, inte hade Basse outat armani-kostym och advokat som yrke om han var ulv!" Vinet måste alltid spetsas med Occams rakkniv, annars tar det aldrig slut.
Ja det var ju synd att inte Yrke-status iden prövades direkt i R1. Det var ju den iden byn försökte sig på att gräva fram.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,709
Location
Oktoberlandet
För övrigt: Alla som tycker att jag gjorde en dum grej som introducerade chiffer till det här gänget - ni har inte en aning om hur mycket jag ångrar mig!

Jag visste att @Sidd smulat chiffrerat förra spelet
Så om han var siare nu skulle han säkert göra så nu också.
Och han skriver såhär hela tiden.
Med fem meningar, varje mening på en ny rad.
Det ser så jävla mycket ut som att han gömt något i det.

Att leta igenom 28 versioner av samma inlägg efter smulningar är svintråkigt.
Och så missade du det ändå!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Asch, missar ju nästan efterfesten här...

Kul spel! Jag försökte vara lite extra aggressiv och gå ut tidigt med ett påhittat yrke, för DET är ju inte ulvigt alls. Hade det inte varit för att alla hade helt vanliga GretaGris-jobb så hade jag inte stuckit ut nåt så förbannat.

Att börja mucka med Anth om ett par brallor kändes bra och byboigt för stunden, men även om Vimes var med i början så lyfte väl aldrig "häng anth"-raketen som vi hade hoppats.

Jag kände mig superulvig när jag bara hoppade över till Andersson-drevet utan motivering. Både Basse och jag hade nog åkt dit på den grejen om det hade blivit en runda till.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,709
Location
Oktoberlandet
Jäklars SL att ge just mig ”För tillfället mellan två jobb”.
Var ju upplagt för misstankar om varför just bara Sidd hittat på ett yrke med flerordsformulering🤯
Stack ju ut också med att inte ens ha jobb å därmed ligga lägst i rang (även där)
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Det som var lite tråkigt var att sitta och uppdatera sidan 200 gånger för att ta en guldmedalj i snajping.

Regeln "ulvarna vinner när de är lika många som byborna" löser väl i allmänhet problemet med spel som avgörs av såna manövrer.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Det är jätteläskigt att ljuga! Ulvarna vet inte vad byn sitter på för information eller för förmågor i ett sådant här spel.
Verkligen! Nu fattade vi ju direkt iom fluffet att influencer och bitcoinmiffo inte skulle flyga, så vi var tvungna att ljuga där. Men som sagt... Arborist sög ju. Och ju längre man väntar desto brunare blir man också. Ulvar vill inte behöva ljuga om sånt här.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
Standardregler gäller (hämtade från MU5) med en förändring: Ulvarna vinner när byn inte längre kan vinna.
@Waterhouse ; jag var ju (som du kanske märkte i ulvchatten) rätt säker på att den här regeländringen betydde att du lagt in något som kunde göra att byn kunde vinna trots ulvmajoritet. Var nånting planerat där som inte kom med, eller var det bara för att MU5-reglerna var skrivna så att ulvarna vann om det stod lika?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
@Waterhouse ; jag var ju (som du kanske märkte i ulvchatten) rätt säker på att den här regeländringen betydde att du lagt in något som kunde göra att byn kunde vinna trots ulvmajoritet. Var nånting planerat där som inte kom med, eller var det bara för att MU5-reglerna var skrivna så att ulvarna vann om det stod lika?
En sak med den där "regeländringen" som jag reagerade, men aldrig sa högt.

1000002565.jpg
Var ju att regeländringen inte var någon regeländring.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
897
En sak med den där "regeländringen" som jag reagerade, men aldrig sa högt.

View attachment 18032
Var ju att regeländringen inte var någon regeländring.
Jodå.

§0: Spelet består av två lag: varulvar och bybor. Varulvarna vinner när de är lika många eller fler än byborna. Byborna vinner när alla varulvar är ute ur spel.
Regeln att ulvarna vinner vid lika är ju lite klumpig och kan kännas orättvis eftersom byn tekniskt sett fortfarande kan vinna då, men som @Brynolf säger är den nog ändå bra att ha i praktiken.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,393
Jodå.



Regeln att ulvarna vinner vid lika är ju lite klumpig och kan kännas orättvis eftersom byn tekniskt sett fortfarande kan vinna då, men som @Brynolf säger är den nog ändå bra att ha i praktiken.
Aha, det var inte samma regler som var inklippta i spoilertaggen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jodå.



Regeln att ulvarna vinner vid lika är ju lite klumpig och kan kännas orättvis eftersom byn tekniskt sett fortfarande kan vinna då, men som @Brynolf säger är den nog ändå bra att ha i praktiken.
Särskilt i ett spel där byn kan väkta varandra på dansgolvet kan det nog ändå vara befogat att låta byn få den extra tid som den regeln potentiellt kan ge. Men som sagt, turbo-röster blir då en bieffekt som inte är särskilt kul.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
FÖR ÖVRIGT! Att fucking ARMANI Basse som var ADVOKAT inte röstades ut var en typisk WIFOY-miss. "Nä, inte hade Basse outat armani-kostym och advokat som yrke om han var ulv!" Vinet måste alltid spetsas med Occams rakkniv, annars tar det aldrig slut.
Jag tycker att jag gjorde ett bra spel som ulv faktiskt. Men det kanske mest var tur och lätt naiva bybor? Tack för god match i alla fall! 😌
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Jag tycker att jag gjorde ett bra spel som ulv faktiskt. Men det kanske mest var tur och lätt naiva bybor? Tack för god match i alla fall! 😌
Framförallt blev jag impad av hur lite beröringsskräck med oss andra du hade. Jag och Häger nämnde knappt varandra. Bra där!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,507
Jag tycker att jag gjorde ett bra spel som ulv faktiskt. Men det kanske mest var tur och lätt naiva bybor? Tack för god match i alla fall! 😌
Det tycker jag också! De två grejerna som gjorde att du ens var aktuell för utröstning var ju armani-advokat-grejen och nattmordet på BioBunker. Ditt byboskådespel var top notch!
 
Top