Det sjuka är att jag kört med trådad visning hela tiden och aldrig fattat riktigt vad som menas med platt visning...Platt visning - Det enda sättet att kunna följa med ordentligt i ett varulvsspel. Platt visning och 99 inlägg per sida ställer du in under Mina saker -> Ändra inställningar -> Diskussionsvisning och Antal inlägg att visa per sida vid platt diskussionsvisning. Se Trådad visning.
Recca said:Det sjuka är att jag kört med trådad visning hela tiden och aldrig fattat riktigt vad som menas med platt visning...Platt visning - Det enda sättet att kunna följa med ordentligt i ett varulvsspel. Platt visning och 99 inlägg per sida ställer du in under Mina saker -> Ändra inställningar -> Diskussionsvisning och Antal inlägg att visa per sida vid platt diskussionsvisning. Se Trådad visning.
Det finns säkert nån fördel med att se alla diskussioner som ett stort sammanhang också. Men mitt främsta trick är nog att inga trådar har sprungit iväg mer än ett par sidor max mellan mina inloggningar. o.oVimes said:Recca said:Det sjuka är att jag kört med trådad visning hela tiden och aldrig fattat riktigt vad som menas med platt visning...Platt visning - Det enda sättet att kunna följa med ordentligt i ett varulvsspel. Platt visning och 99 inlägg per sida ställer du in under Mina saker -> Ändra inställningar -> Diskussionsvisning och Antal inlägg att visa per sida vid platt diskussionsvisning. Se Trådad visning.
Är det sant? Alltså, och i de spelen du varit med i har det ju skrivit jäkligt mycket. Hur har du kunnat navigera 800-inläggs-rundor i trådad visning? Det är ju helt galet!
Jag tror inte att det finns någon som helst fördel med trådad visning faktiskt. Du måste hålla koll på datum för olika poster, svar till någon postas långt ifrån alltid i rätt gren, det tar längre tid att bli uppdaterad i vad som händer just nu, helhetsintrycket försvinner, det är större risk för att du tar upp saker som redan tagits upp på andra ställen i tråden och att du argumenterar mot gamla belägg.Recca said:Det finns säkert nån fördel med att se alla diskussioner som ett stort sammanhang också. Men mitt främsta trick är nog att inga trådar har sprungit iväg mer än ett par sidor max mellan mina inloggningar. o.oVimes said:Recca said:Det sjuka är att jag kört med trådad visning hela tiden och aldrig fattat riktigt vad som menas med platt visning...Platt visning - Det enda sättet att kunna följa med ordentligt i ett varulvsspel. Platt visning och 99 inlägg per sida ställer du in under Mina saker -> Ändra inställningar -> Diskussionsvisning och Antal inlägg att visa per sida vid platt diskussionsvisning. Se Trådad visning.
Är det sant? Alltså, och i de spelen du varit med i har det ju skrivit jäkligt mycket. Hur har du kunnat navigera 800-inläggs-rundor i trådad visning? Det är ju helt galet!
Vänta lite här nu, det springer inte iväg några sidor alls i trådad visning. Du har nog använt platt visning (åtminstone för det mesta för det blir platt visning när man klickar på senaste inlägg/senaste diskussion). Det skulle förklara varför du svarade mitt i tråden på Varulvskalendarium när du postade ditt spel också. Skillnaden är i så fall att du bara sett 25 inlägg åt gången, och det är ju ok, om än onödigt när du kan se 99 Mysterium löst?Recca said:Men mitt främsta trick är nog att inga trådar har sprungit iväg mer än ett par sidor max mellan mina inloggningar. o.o
Bara så länge "lurk-" förblir ett låneord. Om man försvenskar det, använder vi inte "-ing" bara för att markera presens, pågående aspekt (som i engelskan) utan också för att markera adjektiv som en slags attribut (ful bli fuling osv.).Vimes said:(...)Men, nota bene, lurking är en aktivitet man ägnar sig åt, man lurkar, och då är man en lurker. Man är inte en lurking.
Jag röstar för denna kompromiss!Vicotnik said:Det man skulle kunna göra är att lägga till en grupp till i den nuvarande listan motsvarande roller fast för slang uttryck som kan förekomma ispelet.
Dvs vi har en tre delad lista:
"Maffia-termer"
"Roller"
"WRNU-maffia-Slang"
Drev var det här!Recca said:Jag röstar för denna kompromiss!
Röst: Kompromissen
Röst: KompromissenVimes said:Drev var det här!Recca said:Jag röstar för denna kompromiss!
Personligen så tycker jag det, eftersom det inte bidrar till ökad förståelse för vad ett maffa/varulvsspel är.Ska vi rensa ut det roliga/meningslösa(paranoia/beroendeframkallande)?