Det beror på vad du menar med "ondska".Det måste gå att göra en ond ras som fortfarande är intressant och komplex och utmanande, vars ondska känns begriplig på något plan.
Metafysisk ondska? En hel art som bara vill se världen brinna? Det är i den nuvarande D&D-kosmologin begränsat till onaturliga, extraplanära varelser. Demoner är spontant alstrade ur primalkaoset i The Abyss, och har inget annat val än att vara destruktiva.
Annars så används termen historiskt främst om individer inom det egna samhället, för att beteckna deras avvikelse.
Så fort man försöker applicera det på ett helt främmande samhälle så handlar det egentligen om ekonomi (de konkurrerar om samma resurser som vi vill ha) eller kultur (de respekterar inte våra värderingar).
Kan inte komma på några andra verklighets-baserade alternativ just nu.
I alignment-systemet förklaras väl Evil ungefär som "ingen respekt för FN-deklarationen om mänskliga rättigheter", men det gör ju de flesta historiska samhällen som existerat hittills onda så jag vet inte hur användbart det är?