Sedan har du ju resolution av berättandet. Eller är det off topic? I vissa spel får vinnaren beskriva utfallet, i andra spelledare, i ytterligare andra är det oklart, och i en del finns det separata mekanismer för att avgöra vem som får beskriva och vem som vinner.
Jag har bara skummat tråden, men jag antar att någon redan nämnt "Bringing Down the Pain" i Solar System? Väldigt relevant för zoomnivå, och en lösning jag tycker är ganska intressant. Har inte sett den få några efterföljare.
Även "Sticks"-systemet i In a Wicked Age är ju intressant, och har inte fått några efterföljare. Där kan vinnaren välja att skada förlorarens attribut, men de kan förhandla om ett annat utfall. Om de kommer överens så sker detta, men kan de inte enas så är det attributskada som gäller. Rätt kul mekanik, även om det tar en ur spelflödet lite. Men det tenderar att vara slutet på en scen, så det gör inte så mycket.
Jag har bara skummat tråden, men jag antar att någon redan nämnt "Bringing Down the Pain" i Solar System? Väldigt relevant för zoomnivå, och en lösning jag tycker är ganska intressant. Har inte sett den få några efterföljare.
Även "Sticks"-systemet i In a Wicked Age är ju intressant, och har inte fått några efterföljare. Där kan vinnaren välja att skada förlorarens attribut, men de kan förhandla om ett annat utfall. Om de kommer överens så sker detta, men kan de inte enas så är det attributskada som gäller. Rätt kul mekanik, även om det tar en ur spelflödet lite. Men det tenderar att vara slutet på en scen, så det gör inte så mycket.