Dr_Dängrot
Myrmidon
- Joined
- 1 Mar 2017
- Messages
- 4,326
Det beror sig på upplägget skulle jag säga .
Om det är ett One shot eller en kortare kampanj på 3-4 spelmöten där man tex har färdiga karaktärer skapade av SL för scenariot då är ju oftast dessa karaktärer skapade för att passa in i och vara kompetenta nog att klara scenariot så där skulle jag säga nej där behövs ingen mekanisk progression.
Spelar man en längre kampanj som kanske sträcker sig över år in-game så faller det sig ju naturligt att man med tiden blir mer kompetent och bättre på det man gör och det vill man oftast se i en ökning av stats och färdighetsförbättringar på sin karaktärs rollformulär . Om min karaktär under 1 års tid in-game skulle gå till den mest exklusiva fäktningsskolan 3 ggr i veckan och betala x-antal guldmynt och sedan inte få nån gratification i att höja mitt fv i fäktning så skulle jag inte varit en nöjd spelare .
Om det är ett One shot eller en kortare kampanj på 3-4 spelmöten där man tex har färdiga karaktärer skapade av SL för scenariot då är ju oftast dessa karaktärer skapade för att passa in i och vara kompetenta nog att klara scenariot så där skulle jag säga nej där behövs ingen mekanisk progression.
Spelar man en längre kampanj som kanske sträcker sig över år in-game så faller det sig ju naturligt att man med tiden blir mer kompetent och bättre på det man gör och det vill man oftast se i en ökning av stats och färdighetsförbättringar på sin karaktärs rollformulär . Om min karaktär under 1 års tid in-game skulle gå till den mest exklusiva fäktningsskolan 3 ggr i veckan och betala x-antal guldmynt och sedan inte få nån gratification i att höja mitt fv i fäktning så skulle jag inte varit en nöjd spelare .