Efter att ha pratat en del med främst @krank i en annan tråd så börjar jag fundera på om jag är hemmablind inför ett problem som andra har...
Jag har alltid tänkt att det är extremt enkelt att skapa ett basic fantasy-äventyr. Jag skapar en huvudmotståndare, ger denne en agenda och draftar en tänkt slutstrid. Eventuellt en dungeon framför slutstriden. Sedan skapar jag 2-4 sätt att hitta dit med tillhörande platser och komplikationer. Därefte skapar jag ytterligare ett lager på samma sätt. Slutligen en startpunkt, en händelse, uppdragsgivare eller varsom.
Visst, det är basic, vanilj osv. och kommer inte gå till historien som något storverk men jag tycker det funkar.
Hur känner ni andra inför detta? Känns det igen? Har ni samma känsla men andra metoder? Eller känner ni något annat?
Jag har alltid tänkt att det är extremt enkelt att skapa ett basic fantasy-äventyr. Jag skapar en huvudmotståndare, ger denne en agenda och draftar en tänkt slutstrid. Eventuellt en dungeon framför slutstriden. Sedan skapar jag 2-4 sätt att hitta dit med tillhörande platser och komplikationer. Därefte skapar jag ytterligare ett lager på samma sätt. Slutligen en startpunkt, en händelse, uppdragsgivare eller varsom.
Visst, det är basic, vanilj osv. och kommer inte gå till historien som något storverk men jag tycker det funkar.
Hur känner ni andra inför detta? Känns det igen? Har ni samma känsla men andra metoder? Eller känner ni något annat?