Sömniga Isaac
Rollspelsinkvisitor
Nu tänker jag på berättelser men det påminner lite om principen att huvudpersonen alltid kommer i tid till den plats där hen är behövd för fiktionen. Ett grepp jag själv har svårt för men jag kan se att det är den principen bakom.Men kan det vara ett aktivt val menar du, att det är ok att bortse tidigare etableringar i spel?
För mig blir det här väldigt svårt då det som sagts bryter mot inneboende regler i världen. Det blir underligt för mig om jag som spelare gjort ett val som leder min rollperson flera veckor från händelsernascentrum för att utifrån plotens behov färdas tillbaka till händelsernascentrum på kortare tid än det tog för mig att färdas till den del av världen som min rollperson befinner sig på nu. Vad säger det om sanningen i världen, att tiden böjer sig efter rollpersonernas behov? Är så fallet så får det vara en sanning för den gruppen men jag skulle nog känna att mina val inte spelar så stor roll längre i ett sådant scenario, för jag kommer med enkelhet undan konsekvenserna av att befinna mig bortanför en avgörande händelse i en annan del av världen.