entomophobiac
Low Prep High Play
Känns som en ganska hård ingång, kan jag tycka?Ja, men betraktar man dessa med annat än ömkan eller löje?
Känns som en ganska hård ingång, kan jag tycka?Ja, men betraktar man dessa med annat än ömkan eller löje?
Jag tänker väl att många konkurrerar om uppmärksamheten, och ingen har någon nytta av att ge för mycket till någon som producerar något ointressant. Om de försöker tränga sig på en blir man irriterad; om de inte gör det, men däremot sitter år efter år och försöker kränga sitt lilla projekt, så kommer man se dem som sorgliga eller löjliga figurer, oförmögna eller ovilliga att inse sin egen irrelevans. Även om man för uppmuntrans skull köper något så kommer det bli liggande, aldrig läst och än mindre diskuterat.Känns som en ganska hård ingång, kan jag tycka?
Det här kan möjligen låta en aning sarkastiskt, men det är inte menat så: Vad är det för spel du skrivit som du inte tycker folk pratar om? Jag har sjukt dålig koll på andras spel för närvarande är jag räddMisstänker att det är det kvarvarande alternativet i mitt fall.
Travellers on a Red Road.Det här kan möjligen låta en aning sarkastiskt, men det är inte menat så: Vad är det för spel du skrivit som du inte tycker folk pratar om? Jag har sjukt dålig koll på andras spel för närvarande är jag rädd
Två grejer som kommer upp spontant (och en bubblare):Travellers on a Red Road.
Det är också något som kommit mer på senare tid, eftersom jag har en tendens att nöta upplevda misslyckanden så snart mina depressiva perioder eskalerar. Allt i mitt liv som kan vändas mot mig och användas för att utmåla mig som ett misslyckande kommer också att göra det.@Svarte Faraonen tycks om något ha högt ställda förväntningar på mottagandet av sitt spel och tror att få sålda ex är ett misslyckande. Istället för att glädas åt de få positiva kommentarerna fokuseras det på avsaknad av braksuccé. Vill bara påminna om att det är en nischad nischprodukt. Potentiella kunder är försvinnande få och utan buzz nästan inga alls.
Jag gissar att det är mer konstruktivt att försöka ta dig ur det än att försöka lista ut vad som är fel på ToaRR, eftersom det senare tycks vara riktigt bra! Egentligen kanske vi skulle prata om vilka rimliga reklamkanaler det finns för rollspel och vad vi kan betrakta som en rimlig upplaga? Det är f.ö vad man gör i exakt alla andra branscher med och hade det funnits enkla svar på det så hade alla företag/produkter varit framgångsrikaDet är också något som kommit mer på senare tid, eftersom jag har en tendens att nöta upplevda misslyckanden så snart mina depressiva perioder eskalerar. Allt i mitt liv som kan vändas mot mig och användas för att utmåla mig som ett misslyckande kommer också att göra det.
Ja, självklart är det så att det hade varit psykologiskt nyttigare att gå till problemets rot. Samtidigt har jag en genuin önskan att förstå vad som hade kunnat göras bättre, vilket är anledningen till att jag påtat runt i sådant som rollspelsmakare utbildning/yrkeskompetens och liknande på sista tiden. En annan intressant grej är ju också frågan hur man bäst trummar upp ett spel som intresserar folk när man varken har kunskaper inom illustration och layout eller nog med pengar för att betala några stora summor för detta.Jag gissar att det är mer konstruktivt att försöka ta dig ur det än att försöka lista ut vad som är fel på ToaRR, eftersom det senare tycks vara riktigt bra! Egentligen kanske vi skulle prata om vilka rimliga reklamkanaler det finns för rollspel och vad vi kan betrakta som en rimlig upplaga? Det är f.ö vad man gör i exakt alla andra branscher med och hade det funnits enkla svar på det så hade alla företag/produkter varit framgångsrika
Ja, det är ju extremt svårt att lyckas med det. Jag kan inte komma på något spel som gjort det. Beror såklart på var man lägger ribban.En annan intressant grej är ju också frågan hur man bäst trummar upp ett spel som intresserar folk när man varken har kunskaper inom illustration och layout eller nog med pengar för att betala några stora summor för detta.
Känns väl som att Dogs in the Vineyard inte precis osar påkostad grafik och layout, men ändå blivit något av en "klassiker" i någon bemärkelse?Ja, det är ju extremt svårt att lyckas med det. Jag kan inte komma på något spel som gjort det. Beror såklart på var man lägger ribban.
Sant, Baker var dock hyfsat etablerad och oerhört aktiv på diverse plattformar. Och det var inte hans första spel. Så ja, det är ju en väg. Var en ledande profil inom hobbyn och släpp ett spel som heter Kill Puppies for SatanKänns väl som att Dogs in the Vineyard inte precis osar påkostad grafik och layout, men ändå blivit något av en "klassiker" i någon bemärkelse?
Tala för dig själv.Ja, men betraktar man dessa med annat än ömkan eller löje?
Även bortsett Baker som person vill jag väl mena att det pekar på att det finns utrymme för mer än bara snyggt och påkostat. Bakers trovärdighet som spelskapare skapades ju inte heller över en natt, trots allt.Sant, Baker var dock hyfsat etablerad och oerhört aktiv på diverse plattformar. Och det var inte hans första spel. Så ja, det är ju en väg. Var en ledande profil inom hobbyn och släpp ett spel som heter Kill Puppies for Satan
Absolut. Men det är uppförsbacke, och kräver andra kvaliteter.Även bortsett Baker som person vill jag väl mena att det pekar på att det finns utrymme för mer än bara snyggt och påkostat.
Whitehack kanske? Men ja, jag skulle nog säga att tvärtom är vanligare, att man har bra kvalité på både layout och illustrationer och ändå inte blir pratad om så mycket, men sen vet jag inte, pratar vi så himla mycket om specifika spel alls? (förutom de spel som har sina officiella forum här då), jag tycker i vart fall sällan att dom diskussionerna är de mest intressanta.Ja, det är ju extremt svårt att lyckas med det. Jag kan inte komma på något spel som gjort det. Beror såklart på var man lägger ribban.
Folk har ju lyckats med det förut, t.ex. Kevin Crawford med Stars Without Number. I det fallet gjorde han det väl genom att 1) hitta en nisch som folk var intresserade av (detaljerade slumptabellsbaserade sandboxkampanjsverktyg), och 2) erbjuda sitt spel gratis. Steg (1) är förstås den svåra biten.En annan intressant grej är ju också frågan hur man bäst trummar upp ett spel som intresserar folk när man varken har kunskaper inom illustration och layout eller nog med pengar för att betala några stora summor för detta.
Whitehack uppfattar jag som välgjort i fråga om layout. Spartanskt, men väl utfört.Whitehack kanske? Men ja, jag skulle nog säga att tvärtom är vanligare, att man har bra kvalité på både layout och illustrationer och ändå inte blir pratad om så mycket, men sen vet jag inte, pratar vi så himla mycket om specifika spel alls? (förutom de spel som har sina officiella forum här då), jag tycker i vart fall sällan att dom diskussionerna är de mest intressanta.
Jag funderar på varför inte folk kör demon av sina spel online i större utsträckning. Tänker att det skulle vara ett skitbra sätt att få folk att inte bara snacka om det utan faktiskt få känna på hur det är att spela. Med den som skrivit spelet också! Skulle ju vara asfett att få testa.Erbjud dig att köra demos i spelbutiker?