Vi blev inte riktigt säkra på hur skyddscirkeln skall hanteras.
Om någon utanför cirkeln kastar exempelvis en _kontrollera djur_ på ett djur inne i cirkeln så blir det svårare. Slaget stängs två snäpp.
Om någon utanför cirkeln kastar exempelvis en blixt på någon inuti cirkeln kan man resonera på två sätt.
Magin händer utanför cirkeln och sedan passerar en redan skapad magisk blixt över gränsen och därför dämpas den. Målet innanför får 2T6 skydd.
Magin händer hela tiden till blixten, förhoppningsvis, träffar. Målet får 2T6 skydd _och_ den som kastar blixten får sitt slag stängt två snäpp.
Vilket av ovanstående är det tänkt att vara?
Om någon utanför cirkeln kastar exempelvis en _kontrollera djur_ på ett djur inne i cirkeln så blir det svårare. Slaget stängs två snäpp.
Om någon utanför cirkeln kastar exempelvis en blixt på någon inuti cirkeln kan man resonera på två sätt.
Magin händer utanför cirkeln och sedan passerar en redan skapad magisk blixt över gränsen och därför dämpas den. Målet innanför får 2T6 skydd.
Magin händer hela tiden till blixten, förhoppningsvis, träffar. Målet får 2T6 skydd _och_ den som kastar blixten får sitt slag stängt två snäpp.
Vilket av ovanstående är det tänkt att vara?