Beastslayer
ROTN
Det här är en kampanjidé som jag nog gått och burit på i 20+ år och som aldrig blivit av för jag får nästan svindel av hur omfattande ett dylikt projekt skulle bli.
Men jag börjar känna mig så pass bekväm vid tanken nu samt att det äntligen finns ett system som verkligen fångar upp Middle Earth känslan på ett bra sätt.
Min tanke är följande:
-Arnors fall är något som utspelar sig över loppet av ca 700 år, således måste detta bli en generations kampanj då jag vill knyta an åtminstone halva gruppen till en och samma blodslinje. Något som verkligen förankrar dem till landets öde och att de känner en starkare kopplingen till riket(rikena) och således bör bry sig mer. Så minst två spelare får ta på sig manteln som Dunedains av nobel börd.
-Sedan spela en rad äventyr med fokus på de större händelserna under de här 700 åren, med generationsskiften och kanske eller rentav oundvikligen spelarskiften, upp till spelarna som deltar. Jag tror detta kommer att bli en kampanj jag kommer spela med folk över nätet, förhoppningsvis med en drös folk härifrån wrnu, eller från annat håll. Det återstår att se.
-Tanken är att familjen/blodslinjen som kommer vara i kampanjens fokus har sitt säte i vad som blir riket Rhudaur vid Arnors uppbrott pågrund av tronföljdsproblemen som uppstår. Detta kommer för de insatta sedan innebära en hel del problem. Jag tror det kommer skapa en bra känsla.
Varför luftar jag min idé här då kanske ni funderar över. Well, först och främst så skulle jag gärna vilja ha input på upplägget och samtidigt fråga om någon möjligtvis har spelat just den här kampanjen om Arnors fall, eller en längre kampanj i Arnor eller i de efterkommande rikena och kampen mot Angmar samt de inbördes konflikterna rikena emellan?
Sedan är det här inte ett försök att hitta spelare, men ni får gärna berätta om ni skulle tycka att det vore intressant att spela en kampanj av den här proportionen, det är tidskrävande om man skulle vilja delta från början till slut, men tänk först och främst bara på om ni tycker idén är ball och tilltalande.
Jag ser fram emot era svar och hoppas de blir många!
Men jag börjar känna mig så pass bekväm vid tanken nu samt att det äntligen finns ett system som verkligen fångar upp Middle Earth känslan på ett bra sätt.
Min tanke är följande:
-Arnors fall är något som utspelar sig över loppet av ca 700 år, således måste detta bli en generations kampanj då jag vill knyta an åtminstone halva gruppen till en och samma blodslinje. Något som verkligen förankrar dem till landets öde och att de känner en starkare kopplingen till riket(rikena) och således bör bry sig mer. Så minst två spelare får ta på sig manteln som Dunedains av nobel börd.
-Sedan spela en rad äventyr med fokus på de större händelserna under de här 700 åren, med generationsskiften och kanske eller rentav oundvikligen spelarskiften, upp till spelarna som deltar. Jag tror detta kommer att bli en kampanj jag kommer spela med folk över nätet, förhoppningsvis med en drös folk härifrån wrnu, eller från annat håll. Det återstår att se.
-Tanken är att familjen/blodslinjen som kommer vara i kampanjens fokus har sitt säte i vad som blir riket Rhudaur vid Arnors uppbrott pågrund av tronföljdsproblemen som uppstår. Detta kommer för de insatta sedan innebära en hel del problem. Jag tror det kommer skapa en bra känsla.
Varför luftar jag min idé här då kanske ni funderar över. Well, först och främst så skulle jag gärna vilja ha input på upplägget och samtidigt fråga om någon möjligtvis har spelat just den här kampanjen om Arnors fall, eller en längre kampanj i Arnor eller i de efterkommande rikena och kampen mot Angmar samt de inbördes konflikterna rikena emellan?
Sedan är det här inte ett försök att hitta spelare, men ni får gärna berätta om ni skulle tycka att det vore intressant att spela en kampanj av den här proportionen, det är tidskrävande om man skulle vilja delta från början till slut, men tänk först och främst bara på om ni tycker idén är ball och tilltalande.
Jag ser fram emot era svar och hoppas de blir många!