Det har kommit upp i andra trådar att det ofta är önskvärt att strider slutar på något annat sätt än att någon dör. Ett sätt att lösa det är att göra det någorlunda enkelt att fly från en strid, eller ge sig. Min känsla är att den genomsnittliga uppsättningen rollspelsregler gör att det är ganska farligt att försöka fly från en strid, och att ge upp saknas det helt möjlighet till.
Eftersom jag själv aldrig varit inblandad i en strid med farliga vapen frågar jag här: Hur lätt är det att fly utan att skadas om du är inblandad i en närstrid med en fiende? Och hur lätt är det att tydligt signalera att du ger dig, utan att direkt få ett svärd i magen?
Eftersom jag själv aldrig varit inblandad i en strid med farliga vapen frågar jag här: Hur lätt är det att fly utan att skadas om du är inblandad i en närstrid med en fiende? Och hur lätt är det att tydligt signalera att du ger dig, utan att direkt få ett svärd i magen?