Frågan var väl Noir i rymden, inte Bladerunner i Rymden? Men även det senare går att göra på samma modell - mitt exempel måste isf bara anpassas till setttingen (typ, det är ett skepp på väg till kolonierna, det styrs av replikanter. Mashup av 2001 och Bladerunner)
Det här handlar ju om hur pass intressant man (vi) tycker att neo noir i just Bladerunner är. Jag tycker att genren och staden Los Angeles är tillräckligt rik för ett helt rollspel, inklusive en rad supplement. Det finns massor att utforska utan att någonsin lämna staden. Drar jag några supplementidéer ur hatten just nu bli det:
1. LAPD. En djupdykning i korruption, maktkamper och hemligheter. Olika falanger står mot varandra. RP tar sig an en några fall och blir inblandade i maktkampen. Grävande i gamla fall och biljakter ingår. Måste inte handla om Bladerunners för att funka.
2. Skuggor över Chinatown. Ett kvarter som sandbox. RP tillhör en lokal falang, förmodligen brottslig. En utforskning av den undre världen, men utan särskilt många avstickare till andra miljöer. Nattklubbar, barer, kanske något sunkigt hotell. Korrupta snutar dyker ibland. Någon typ av lokalt maktövertagande pågår. Mer än så behövs inte.
3. Replikanternas uppror. De har lämnat någon off world-koloni för att istället skapa sig ett liv någonstans i LA eller i närheten (kanske LAS Vegas?). Kanske har de inte så lång tid kvar att leva. De kan också vilja din skapare något, kanske finns det rentav ett sätt att förlänga livet. Det här kan vävas samman med andra skeenden.
4. Tyrells Pyramid. RP jobbar för megacorporationen och bevakar dess intressen. Mycket kan hända i den väldiga pyramiden, men en del av uppdragen utförs också utanför, på olika platser i Los Angeles. Naturligtvis har Tyrell (eller om det är Wallace längre fram i tidslinjen).
Ungefär så. Behövs det verkligen utflykter till platser långt bortom Los Angeles för att det ska bli intressant? Jag tycker inte det.