Stämma
WC-zonmö i behov av IQ-hjälp
I tråden om ens go-to BRP-spel var det flera som nämnde Mutant (1984):
Reglerna har jag dock inte prövat så noga, och jag ser inte direkt hur bra de funkar. Så jag är rätt nyfiken på andras input: Vad gör spelet så bra?
Min instinkt hade nog varit Mutant 1*.
DoD-22 tycks ha goda potential för att ändra på det däremot.
*allternativt BRP-hacket till M:Å0. Har ännu inte prövat det men det såg trevligt ut när det kom.
Mutant -84. BRP funkar bäst med skjutvapen.
En oneshot fantasy hade jag kunnat spela med DoD -82/84/85/87, men inte mer än så.
//EvilSpook
Mutant -84. Med ett par husregler funkar det utmärkt.
Vilka använder du?
Liksom Skarpskytten tyckte jag det här var intressant. Den första utgåvan av Mutant har alltid slagit mig med sin charm och sin ännu ganska vagt beskrivna setting.Ja. Det är jag också nyfiken på. Mången här verkar anse att DoD i sina äldre versioner är ett rätt trasigt spel (pingpongstrider, kassa magiker, etc), men jag hör sällan sånt om Mutant. Är det så att (grund)Mutant var ett bättre spel? (Mutant2 bör vi däremot tala tyst om, inflation i färdigheter och häftighet).
Reglerna har jag dock inte prövat så noga, och jag ser inte direkt hur bra de funkar. Så jag är rätt nyfiken på andras input: Vad gör spelet så bra?