Och om den personen är infiltratör så riskerar vi att varenda bybo blir uppäten av aliens R2Aja, men om en person ställer sig på förrådet då så är vi väl safe att bygga en massa coola vapen.
Mjo, men det går inte att vinna ensam va?Och om den personen är infiltratör så riskerar vi att varenda bybo blir uppäten av aliens R2
De är troligtvis två ulvar, och har potentiellt tillgång till en aktiv sentry gun nästa runda.Mjo, men det går inte att vinna ensam va?
Ja, men det stämmer ju kanske. Så vi måste alltid vara minst fyra personer i förrådet för att inte insta-förlora.De är troligtvis två ulvar, och har potentiellt tillgång till en aktiv sentry gun nästa runda.
Kan så vara att du har en sån hängande därhemma ovanför spisen men inte fasiken följer du den!Ulvar röstar inte på andra ulvar, är min devis som hänger ovanför spisen hemma.
Det här är mkt bra att sammarbeta efter ett schema som säkrar upp.Det säkra draget är ju att hålla flera personer i förrådet, så att de är tillgängliga till rundan efteråt med ammo. Sen med ett roterande schema för att bygga eldkastare, hålla koll på rum och försvara förrådet.
Så R1 håller 3 personer förrådet, 1 håller huvudbyggnaden och resten bygger eldkastare (eller 4 eldkastare och 1 sentry, även om jag ogillar tanken på att lita på sentryn och om den även ska laddas så är en av de 3 i förrådet utan ammo)? Då behöver de 6 som lämnade förrådet i R2 gå tillbaka till huvudbyggnaden (för att kunna fly in i förrådet och således ladda magasinen). De 3 som försvarade förrådet får då i uppdrag att hålla förrådet, huvudbyggnaden och verkstaden (den personen hinner även bygga en eldkastare. Då går vi in i R3 med ganska många fulladdade eldkastare och borde kunna hämta ner skytteln. Samt att vi då efter rundan har gått igenom tre rundor och plockat minst en av ulvarna.
Ja, ulvarna kan sabotera spelet för alla (inklusive sig själva) på lite olika sätt men det är konstigt att ens se det som en potentiell möjlighet att de skulle göra det. Jag håller med om att vi ska vara minst fyra i förrådet hela tiden, men övrigt anser jag fortfarande är mindre viktigt i vilken ordning det sker. Jag kommer också att fixa uppdragsgrejer men att snacka plan hela r1 är waste of time, det kan vi svänga ihop sista fem minuterna om så behövs.Jag tror jag kan ha en spaning här som kan vara guld värd, som jag gärna får lite input på.
Så här: Vi måste ha en person i förrådet konstant som försvarar rummet, eftersom utan den personen skulle älgen ta över rummet och då är vi 100 % rökta både ulvar och bybor. Om den personen är 100 % grön, säg genom att exv outa roll, kan vi hålla den personen ensam som förrådets försvar. Ulvarna kan dock inte nattmörda personen, eftersom utan en vakt i förrådet blir även de älgmat. Det jag menar är att det går att införa roller i spelet som allas vår överlevnad hänger på, som går att allokera till väktaren och siaren, så att ulvarna inte kan nattmörda dem samtidigt som byn vet vilka de är.
Säg tex att Vimes är siaren. Vimes deklarerar i tråden att han är siaren och vi sätter honom i R1 och R2 som försvar av förrådet. R1 går massa folk och bygger eldkastare och i R2 behöver de gå och ladda om sina vapen. Om ulvarna skulle nattmörda honom har vi då inte längre något försvar i förrådet, älgen tar över rummet och vi kan inte ladda om ammo. Alla dör. Och om de inte nattmördar honom har vi en riskfri siare och grön spelare på basen.
Vad tror ni, missar jag något uppenbart?
Du är väldigt motsägelsefull här med att vi ska visst vara 4 i förrådet men vi ska också vänta till sista 5 min med att sammarbeta?Ja, ulvarna kan sabotera spelet för alla (inklusive sig själva) på lite olika sätt men det är konstigt att ens se det som en potentiell möjlighet att de skulle göra det. Jag håller med om att vi ska vara minst fyra i förrådet hela tiden, men övrigt anser jag fortfarande är mindre viktigt i vilken ordning det sker. Jag kommer också att fixa uppdragsgrejer men att snacka plan hela r1 är waste of time, det kan vi svänga ihop sista fem minuterna om så behövs.