Hepp, flytta om den borde vara i annat forum.
Med DoD23 gjorde Fria Ligan vad de planerat och har lyckats bra utifran de målsättningarna.
Snabbt, lättspelat. Fokus på det heroiska med inflytande från andra stora spel vilket ger en igenkänningsfaktor.
En sammanhängande mekanik är mindre viktigt än den spelupplevelsa man planerat åstadkomma.
Tycker själv att det ska bli lite kul att köra igenom Dimmornas dal och kanske Ärans väg som lite lättsammare tjofräs.
@Falmurst skrev ett alldeles utmärkt inlägg om DoD23 som jag vill knyta vidare på.
Ett så stort och framgångsrikt släpp som DoD23, var det sista spiken i kistan för ett mer realistiskt (spelmekaniskt sammanhängande?) BRP på svenska?
En andlig arvtagare till EDD osv (fast fungerande..)
/C
Med DoD23 gjorde Fria Ligan vad de planerat och har lyckats bra utifran de målsättningarna.
Snabbt, lättspelat. Fokus på det heroiska med inflytande från andra stora spel vilket ger en igenkänningsfaktor.
En sammanhängande mekanik är mindre viktigt än den spelupplevelsa man planerat åstadkomma.
Tycker själv att det ska bli lite kul att köra igenom Dimmornas dal och kanske Ärans väg som lite lättsammare tjofräs.
@Falmurst skrev ett alldeles utmärkt inlägg om DoD23 som jag vill knyta vidare på.
Ett så stort och framgångsrikt släpp som DoD23, var det sista spiken i kistan för ett mer realistiskt (spelmekaniskt sammanhängande?) BRP på svenska?
En andlig arvtagare till EDD osv (fast fungerande..)
/C