Tänkte bara köra erfarenhetsslag etc efter varje avklarat äventyr och inte om de drar ut över flera spelmöten (dvs inte efter ett pass som inte ledde till något avgörande).Inga extra såvida det inte händer något extraordinärt jag vill belöna (typ fantastiska hjältedåd mot alla odds). Jag har aldrig varit med om att någonting blivit bättre/roligare för att spelarnas rollpersoner utvecklas snabbare - däremot brukar det alltid leda till problem om rollpersonerna utvecklas för snabbt.
Det känns extra viktigt att det inte går för fort eftersom jag har tänkt att de rollpersoner som överlever den här kampanjen skall fortsätta i nästa och nästa osv och utvecklingen i DoD är ganska snabb som den är, ganska få färdigheter och det tar inte så lång tid att slå i taket för FV (efter fem spelmöten har några redan nått FV 16 i sina viktigaste färdigheter så det kan gå väldigt fort att pricka 18). Hade tanken varit att börja om med nya gubbar efter Drakkejsarkampanjen hade jag nog delat ut fler förmågor, typ enligt Badmojos förslag ovan, känns ganska lagom.
Jo, tycker att slutet känns som i en bok (på ett bra sätt), och att det nog är dags för nya karaktärer i nästa kampanj. "Vissa av dessa trådar kommer att utforskas vidare i framtida expansioner till Drakar och Demoner" Eller tolkar ni slutet som att även nästa publicerade kampanjsetting direkt kommer att bygga vidare?
Last edited: