Varulv [Mäster Ulv 5] - Runda 4

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,287
Jag tänkte först se om LegoIvar kanske var en alltför opportun röst och grundad i ett resonemang som nu är föråldrat, men jag vet inte? Jag tycker absolut att vi ska överväga att rösta på honom. @LegoIvar som jag sagt förut, du ska ha cred för att bara vara 14 år och högstadiestudier att ha rätt på och SAMTIDIGT småtjafsa med gubbar i ett var varulvsspel :D:D:D:D Ta det här för vad det är och gör ditt bästa! Jag vill rösta ut dig för att jag tror att du är betydligt smartare än vad vi andra fattar. jag tror också att du och Skarpskytten är i samma lag. @Skarpskytten vill du kommentera min röstordningsexercis?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,248
Det här stämmer inte och det hoppas jag att alla som läser det förstår. Det här är bara ett sätt för Impe att försöka framstå som grönare än han egentligen är. Impe har varit misstänkt ulv sen tidigt i R1 av många olika spelare.



R1 röstade Impe:
#43: Octagonal
#150: Sidd

R2 röstade Impe:
#45: Andersson
#163: Anthrox
#287: Fjodde

R3 röstade Impe:
#234: Sidd

R4 röstade Impe:
#38: Octa
#39: Anthrox
Ja? Jag sa ”rutinerade spelare”. Detta är ju en uppräkning av totalt noll rutinerade spelare (Sidd har ju iofs varit med ett tag men han har ju haft mig på varenda rödlista sen Jesus gick i kortbyxor.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,287
Och om vi färgkodar:

231019 18:01 Empiricus>Sidd

Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox
Impetigo (4) Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar

Sidd>Skarpskytten

Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Skarpskytten (5) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox, Sidd
Impetigo (3) Basenanji, Octagonal, LegoIvar

231019 18:45 Basenanji>Skarpskytten

Skarpskytten (6) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox, Sidd, Basenanji
Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Impetigo (2) Octagonal, LegoIvar

231019 19:24 Octagonal>Skarpskytten

Skarpskytten (7) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox, Sidd, Basenanji, Octagonal
Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Impetigo (1) LegoIvar
 

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Joined
18 May 2007
Messages
6,187
Location
Omfalos
De som röstar ut Sidd är: Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus, Brynolf, LegoIvar
@Basenanji Snabb, spontan kommentar. Av dessa var alltså alla utom du med på emojgate i början av Runda 1. Du kan ju jämföra med min lista med ulvar i slutet av det grävet (där du inte är med). Och vi vet att vi har en grön här, @Empiricus .
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,287
Jag tror att våra tre ulvar är:

LegoIvar
Skarpskytten
HerrK

Där har ni det! Fait accompli!

Nej, förstås inte, jag kan ha tusen olika fel. T ex gömmer sig också filuren @Waterhouse där också. xoh jag kanske helt missar super-ulven Anthrox. Till sist har jag helöt bortsett från motiveringar och annat kring röstningen, men för att börja någonstans så vill jag titta på den typ av hård data som faktiskt avgör spelet: röstningen.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,355
Jaha, den där rösträkningen tog sin lilla tid. Ett märkligt fel som återkomemr är klockan. Vet inte vad det beror på, men det blir ibland märkliga klocktider.

Jag vill ändå kommentera några grejer som äger rum på torsdagen från kl 13 ca och framåt. Jag spoilermärker för att den höär popsten inte ska bli ohanterlig.

231019 13:55 Sidd>Skarpskytten

Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Sidd
Sidd (3) Basenanji, Skarpskytten, Anthrox
Impetigo (1) Waterhouse
Andersson (1) LegoIvar
Anthrox (1) HerrK
LegoIvar (1) Octagonal

231019 14:59 Basenanji>Impetigo

Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Sidd
Sidd (2) Skarpskytten, Anthrox
Impetigo (2) Waterhouse, Basenanji
Andersson (1) LegoIvar
Anthrox (1) HerrK
LegoIvar (1) Octagonal

231019 15:58 Octagonal>Impetigo

Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Sidd
Impetigo (3) Waterhouse, Basenanji, Octagonal
Sidd (2) Skarpskytten, Anthrox
Andersson (1) LegoIvar
Anthrox (1) HerrK

231019 16:25 Sidd>Impetigo

Impetigo (4) Waterhouse, Basenanji, Octagonal, Sidd
Skarpskytten (3) Hägerstrand, Andersson, Brynolf
Sidd (2) Skarpskytten, Anthrox
Andersson (1) LegoIvar
Anthrox (1) HerrK

231019 16:27 LegoIvar>Impetigo

Impetigo (5) Waterhouse, Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar
Skarpskytten (3) Hägerstrand, Andersson, Brynolf
Sidd (2) Skarpskytten, Anthrox
Anthrox (1) HerrK

Kommentar: Vad vi ser ovan är hur Skarpskytten som står i fokus byts ut mot Impetigo. Det är långt kvar till deadline så kanske kan vi inte se några tunga indicier här, men ändå. Drivande för att få ut Impetigo är jag, Waterhouse, Octagonal, Sidd och LegoIvar. På Skarpskytten röstar Hägerstrand, Andersson och Brynolf.

231019 16:47 Impetigo>Sidd

Impetigo (5) Waterhouse, Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar
Sidd (3) Skarpskytten, Anthrox, Impetigo
Skarpskytten (3) Hägerstrand, Andersson, Brynolf
Anthrox (1) HerrK

231019 16:52 Anthrox>Skarpskytten

Impetigo (5) Waterhouse, Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar
Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox
Sidd (2) Skarpskytten, Impetigo
Anthrox (1) HerrK

231019 17:11 Waterhouse>Sidd

Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox
Impetigo (4) Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar
Sidd (3) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse
Anthrox (1) HerrK

231019 17:26 HerrK>Sidd

Sidd (4) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK
Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox
Impetigo (4) Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar

231019 18:01 Empiricus>Sidd

Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Skarpskytten (4) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox
Impetigo (4) Basenanji, Octagonal, Sidd, LegoIvar

Sidd>Skarpskytten

Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Skarpskytten (5) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox, Sidd
Impetigo (3) Basenanji, Octagonal, LegoIvar

231019 18:45 Basenanji>Skarpskytten

Skarpskytten (6) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox, Sidd, Basenanji
Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Impetigo (2) Octagonal, LegoIvar

231019 19:24 Octagonal>Skarpskytten

Skarpskytten (7) Hägerstrand, Andersson, Brynolf, Anthrox, Sidd, Basenanji, Octagonal
Sidd (5) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus
Impetigo (1) LegoIvar

Kommentar: Här är det först Impetigo som står i fokus, men sedan tar Skarpskytten över som den med störst risk att röstas ut. Vad har hänt? Jo, Impetigodrevet har tunnats ut och fördelats på Skarpskytten och Sidd. Skarpskytten är nära att röstas ut här med sju (7) röster mot Sidds fem (5).

231019 20:10 Brynolf>Sidd

Sidd (6) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus, Brynolf
Skarpskytten (6) Hägerstrand, Andersson, Anthrox, Sidd, Basenanji, Octagonal
Impetigo (1) LegoIvar

231019 21:11 LegoIvar>Sidd

Sidd (7) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus, Brynolf, LegoIvar
Skarpskytten (6) Hägerstrand, Andersson, Anthrox, Sidd, Basenanji, Octagonal

231019 22:00 Spökrösten>Anthrox
Sidd (7) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus, Brynolf, LegoIvar
Skarpskytten (6) Hägerstrand, Andersson, Anthrox, Sidd, Basenanji, Octagonal
Anthrox (1) Spökrösten

Men se! Det blir aldrig Skarpskytten som röstas ut, utan Sidd! Vilka blir tungan på vågen? Brynolf lämnar Skarpskyttendrevet 20.10 med knappt två timmar kvar av rundan och därefter följer LegoIvar när det bara återstår femtio minuter. Hm.

De som röstar ut Sidd är: Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus, Brynolf, LegoIvar

Slutet blir så här:

Sidd (7) Skarpskytten, Impetigo, Waterhouse, HerrK, Empiricus, Brynolf, LegoIvar
Skarpskytten (6) Hägerstrand, Andersson, Anthrox, Sidd, Basenanji, Octagonal
Anthrox (1) Spökrösten
Hmm, jag är benägen att skrota hela mitt hittils insamlade gräv på dig enbart tack vare den här posten. LegoIvar har trots allt varit ulv i förra spelet, och agerar snarlikt i detta och den här röstförflyttningen förändrade ju onekligen matchbilden rätt rejält.
@Brynolf och @LegoIvar, förklara gärna det här! Varför vill ni rädda Skarpis över Sidd?

---

Ja? Jag sa ”rutinerade spelare”. Detta är ju en uppräkning av totalt noll rutinerade spelare (Sidd har ju iofs varit med ett tag men han har ju haft mig på varenda rödlista sen Jesus gick i kortbyxor.
Det är dina röster som står listade, inte de som röstat på dig. Försök igen.

Hand upp alla rutinerade spelare som haft Impe på en rödlista?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,287
Av dessa var alltså alla utom du med på emojgate i början av Runda 1.
Ja, bra gräv, men jag vet inte, lite opportun tolkning? Det är väl självklart att vi lyssnar på varandra och Waterhouses spaning är ju objektivt sett korrekt: Sidd betedde sig skumt och ovanligt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,355
Also Impe, klarar du bara av att besvara ett fåtal av de saker jag skriver till/om dig så tolkar jag ju det givetvis som att du inte har något försvar alls och det förstärker ju bara min åsikt om dig. Om du verkligen är bybo behöver du förklara dig från det jag skriver, för om jag åker ut denna rundan kommer du åka ut nästa och då förlorar byn.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,287
Hur motiverar Brynolf sin röst på Sidd igår 20.10* ?

Det var ju fan vad ni skriver pöjka! Nu har jag skummat ikapp men känner mig inte så mkt klokare ärligt talat. Skarpskytten är jag inte pigg på att få ut i varje fall. Sidd är på min röda lista sedan åtminstone hans håriga panikfladder i R2 så det var ju lämpligt att det fanns ett drev att hoppa till där. Ska se om jag hinner förstå mig på hans beef med Skarpingen också.
Röst: @Sidd
*I mitt gränssnitt står det 19.10, men nog var det väl vid åttatiden som Brynolf skrev det där?
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,248
Ja detta var askorkat. Förståeligt från LegoIvar som är ny och ung, mindre förståeligt att Impe hakar på.
Du har fel. Det hade varit guld värt att få veta om det fanns en siare i dödsriket iom att vi då kunnat analysera spelupplägget. Nu sitter en massa folk och försöker analyser ändå (t ex @Brynolf ) och gör ett mycket dåligt jobb som bara skapar förvirring.

LegoIvars plan var dålig men tanken på att klmmunicera med dödsriket var god. Hadw vi fåttröst på Brynold eller Enpi hade vi haft massa info nu. I stllet fock vi en spökröst på Anthrox vilket i nulöget ändå bara ser ut att leda till att alla drevar ut den som Anthrox håller för rödast (!).

Vi har ett stort problem i nuläget (jag har löst i kapp ibtråden till det jlockslag inlägget jag svarar på är skrivet) och det är följande:

- om jag röstas ut denna rundan kommer Anthrox med nästan 100% sannolikhet att ryka nästa runda. Jag TROR verkligen att Anthrox är ulv men försöker fortfarande ta höjd för att han är en riktigt misslyckad bybo. I så fall är det GAME OVER när ni röstar ut mig.

Till alla bybor: Säga vad man vill om spökrösten men vi vet att det är fyra erkänt duktiga veteraner som ger oss sin syn på spelet. Ni som röstar på mig väljer alltså inte att rösta MOT Anthrox som spöktåget förrslår utan att rösta MED honom och hans paranoida tabkegpngar som han redogjorde för nyss inytterligare ett massivt inlägg.

Tänk er för!

(@Waterhouse påpekar det tydliga med Anthrox långa inlägg om mig: Det finns ingen substans. Det är bara om och om igen olika sättvatt säga ”Impe är dum, säger taskiga saker och sågar alla bra idéer!”)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,287
Och HerrK:s röst på Sidd igår 17:26:

Röst: @Sidd

För att förtydliga mitt föregående inlägg. kan vi se till att säkra samma röstantal på drevets tre huvudpersoner, för att då låta spökena välja vem av de tre som ska ut?
Inte jättestark motivering kanske?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,287
Och vad skrev HerrK innan den där posten? Jo han skrev följande:

Om många är osäkra, kan det vara rimligt att försöka få till två drev med lika många röster? Det ger spökena en chans att bidra på ett väldigr konkret sätt, och vi röker eventuellt ut ulvar som känner sig tvingade att agera annorlunda?
Hey, så spökena ska få avgöra alltså? Det här kan kanske gröna @Skarpskytten – dvs om HerrK är ulv och vet att det nu står mellan bybo-Skarpskytten och bybo-Sidd, tja då är det ju ganska skönt att slippa ta ställning själv?

Som sagt, jag ser nu framför mig att ulvarna mer eller mindre hela spelet har fått stå vid sidan om och bara njuta av hur byn sliter sönder sig själv.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,248
Förutom när du försökt dreva mot mig då, som du hållt som grön/hyfsat grön nästan hela spelet?
Jag har inget minne av att ha röstat på dig innan r4. Jag kan ha gjort det men tror inte det.

Nu i r4 skrev jag jubtydligt varför jag röstar på dig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,287
Ok, innan jag blir helt tokig med mina röda trådar på en anslagstavla så behöver jag få lite input på röstordningen R3 från er andra! Hur förstår ni händelserna igår?

Sedan ber jag @HerrK @Brynolf @Skarpskytten samt @LegoIvar att ge oss sina listor på gröna och röda just nu. Vilka vill ni verkligen rösta ut? Vilka vill ni verkligen inte rösta ut?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,355
Jag har inget minne av att ha röstat på dig innan r4. Jag kan ha gjort det men tror inte det.

Nu i r4 skrev jag jubtydligt varför jag röstar på dig.
Men är du på riktigt eller? Det var ju du och du allena som satte igång ett drev mot mig i R2, som fick BB7 att haka på. Hur menar du att försvaret "Jag kan ha gjort det, men tror inte det" skulle hålla? ALLA kan ju se vem du har röstat på, och det var DU som drog igång drev mot mig i R2, trots att du FLERA gånger sagt att du håller mig som grön.

Nu börjar du få slut på livlinor ulvajävel.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,248
Also Impe, klarar du bara av att besvara ett fåtal av de saker jag skriver till/om dig så tolkar jag ju det givetvis som att du inte har något försvar alls och det förstärker ju bara min åsikt om dig. Om du verkligen är bybo behöver du förklara dig från det jag skriver, för om jag åker ut denna rundan kommer du åka ut nästa och då förlorar byn.
Du skriver så mycket dåliga grejer bara. Jag har ju sagt det till dig hela spelet typ.

Jag får väl svara på några grejer om jag hinner, men det är fölsedagsfirande i morgon så jag kommer definitivt inte svara på varje paragraf.

Sen är det ju i stort sett ingen substans i det du skriver så det är lite som att slåss med rök.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
4,355
Du har fel. Det hade varit guld värt att få veta om det fanns en siare i dödsriket iom att vi då kunnat analysera spelupplägget. Nu sitter en massa folk och försöker analyser ändå (t ex @Brynolf ) och gör ett mycket dåligt jobb som bara skapar förvirring.

LegoIvars plan var dålig men tanken på att klmmunicera med dödsriket var god. Hadw vi fåttröst på Brynold eller Enpi hade vi haft massa info nu. I stllet fock vi en spökröst på Anthrox vilket i nulöget ändå bara ser ut att leda till att alla drevar ut den som Anthrox håller för rödast (!).

Vi har ett stort problem i nuläget (jag har löst i kapp ibtråden till det jlockslag inlägget jag svarar på är skrivet) och det är följande:

- om jag röstas ut denna rundan kommer Anthrox med nästan 100% sannolikhet att ryka nästa runda. Jag TROR verkligen att Anthrox är ulv men försöker fortfarande ta höjd för att han är en riktigt misslyckad bybo. I så fall är det GAME OVER när ni röstar ut mig.

Till alla bybor: Säga vad man vill om spökrösten men vi vet att det är fyra erkänt duktiga veteraner som ger oss sin syn på spelet. Ni som röstar på mig väljer alltså inte att rösta MOT Anthrox som spöktåget förrslår utan att rösta MED honom och hans paranoida tabkegpngar som han redogjorde för nyss inytterligare ett massivt inlägg.

Tänk er för!

(@Waterhouse påpekar det tydliga med Anthrox långa inlägg om mig: Det finns ingen substans. Det är bara om och om igen olika sättvatt säga ”Impe är dum, säger taskiga saker och sågar alla bra idéer!”)
Fast nä, det går alldeles utmärkt att analysera spelupplägget med den infon vi har nu. Ulvarna har gett oss gott om krut för att kunna tänka oss vad som gäller. Du försöker i flertalet inlägg nu i R4 misdirecta uppmärksamheten genom att påtala möjliga kombinationer som inte existerar i spelupplägget (att vi skulle ha väktare, wtf liksom?).

Sen återanvänder du återigen andrahandsuttryck. Ja, vi förlorar om vi båda åker ut och båda är gröna. Det har jag redan sagt. Det är därför du behöver BETE DIG SOM EN BYBO och faktiskt förklara dig på riktigt, vilket du inte gör nu. Nu dödssprattlar du bara.

"Paranoida tankegångar" = Det tar jag som en hedersbetygelse över min byboighet.
 
Top