Sidds död, eller hur emoijgate uppstod.
Så i ett försök att vända på alla stenar och förstå vad som hände i den episka striden mellan mig och Sidd, så gick jag tillbaka till Runda 1. I mitt huvud hade jag själv tyckt att Sidd var lite off, jag har ju varit åskådare på några partier som ni nog vet. Så när
@Impetigo gick på Sidd i
post #164 så var jag reda att gå med där.
Där heter det: ”Sidd skriver som många påpekat på ett ovanligt sätt. Vi ser honom ibland skriva på liknande sätt när han är ulv.”
Så ”många” alltså. Stämmer det? Ja. I början av Runda 1 växer ett subtilt case fram på Sidd där varken jag eller Impe är först på bollen.
Det börjar i post #27, där
@Waterhouse skriver ”Ett Sidd-inlägg med bara en tumme upp emoji? Mår du ok?”
Ingen hugger på detta. I post #100 återvänder Waterhouse till
detta i en list post: ”
@Sidd känner jag inte igen alls, inga emojis, den sprudlande paradise ulvtell-killen är bortblåst, men har väl som han skrev i första inlägget med saker utanför spelet att göra. Tycker dock det var väldigt märkligt att börja prata om att outa powerroller”
Och nu händer det något. I post #114 svarar
@Basenanji: ” Den här Sidd som inte gillar emojis och skriver korta sansade upplägg gör mig nervös.”
Basse återkommer sedan till bristen på emojis
i post #138, ännu en listpost.
Tre poster senare går LegoIvar in i en ovangligt lång och vältalig post: ”
@Sidd. Som andra har sagt, okarakteristiskt lite emojjis och lite mer seriös än vanligt. Kan det vara en nervös Mäster i den där hjälmen?”
Sedan kommer Impetigos post om att ”många” tycker att Sidd spelar annorlunda. Det är då fyra personer.
Och efter detta går jag på tåget.
Waterhouse – Basse – Legoivar – Impetigo – Skarpskytten.
För mig ser det ut som att vi har ulvar här som sakta bygger upp ett brunsmet på Sidd. Sen säger jag inte att alla fyra är ulvar. Om jag får gissa så är det Waterhouse, Legoivar och Impetigo.