Quadrante
Grisbonde
Oavsett system så vill man kommunicera hur det är tänkt att system och regler, eller spelandet ska fungera. Lite var fokus ligger …
Vilka (fler) instruktioner vill du ha/höra?
Har ni någon som ni kört med oavsett system?
Man måste inte alltid rulla tärning för att lyckas.
Man måste inte rulla tärning för att något ska hända.
Kom överens om vad som är mest sannolikt och logiskt.
Fundera över vad som krävs och hur lång tid det tar.
Har man inte resurser, eller har tidsbrist,
möts av svårigheter, eller motstånd,
måste man rulla tärning för att se hur det går.
Om man hamnar i konflikt slår man alltid tärning,
oavsett om det är inom fiktionen eller runt spelbordet.
Kan man inte komma överens så rullar man alltid tärning.
Det man lyckas med är i nivån av ens skicklighet.
Vill man lyckas bättre och till högre kvalitet än ens skicklighet
så är det inte lika sannolikt och man måste rulla tärning
för att se hur det går, och vad kvaliteten blir.
Är man osäker på hur bra det kan bli eller ens vad det kan bli,
rulla tärning för att få ett resultat och en kvalitetsnivå.
Man måste inte rulla tärning för att något ska hända.
Kom överens om vad som är mest sannolikt och logiskt.
Fundera över vad som krävs och hur lång tid det tar.
Har man inte resurser, eller har tidsbrist,
möts av svårigheter, eller motstånd,
måste man rulla tärning för att se hur det går.
Om man hamnar i konflikt slår man alltid tärning,
oavsett om det är inom fiktionen eller runt spelbordet.
Kan man inte komma överens så rullar man alltid tärning.
Det man lyckas med är i nivån av ens skicklighet.
Vill man lyckas bättre och till högre kvalitet än ens skicklighet
så är det inte lika sannolikt och man måste rulla tärning
för att se hur det går, och vad kvaliteten blir.
Är man osäker på hur bra det kan bli eller ens vad det kan bli,
rulla tärning för att få ett resultat och en kvalitetsnivå.
Vilka (fler) instruktioner vill du ha/höra?
Har ni någon som ni kört med oavsett system?