För mig kändes det alltid som om att PSI-mutanternas förmåga utvecklats vidare till Brödraskapets gåvor (och senare även Mishimas Ki-krafter). Nu när jag skapar Mutant Nova och binder samman "Nya" Mutant med Mutant RYMD och Mutant Chronicles så är det också den head cannon som jag väljer att utgå från. Det enda som jag har kvar att fila på där är det som Modiphius skrivit om gåvornas ursprung som jag behöver läsa och fundera igenom närmare (men som jag inte har tillgång till just nu).För mig hade nog psimutanter och sånt känts ganska malplacerade i Chronicles, men då var jag inte en av de som spelade de tidigare spelen heller.
100% varumärket. Namnet alltså, varför de skrotade mutanter som sådana vet jag inte.Jag är fortfarande fundersam på det där med Mutant i namnet. Var det bara för att spela på varumärket från Mutant 2089?
För i föregångaren till MC, Mutant R.Y.M.D så finns både Psi-mutanter och mutanter. Någon som vet varför de klasserna skrotades i MC?
...eller en "ko", vilket gör att jag ser på "kooperationerna" i en annan dager.Tycker vi spikar att ”mutant” bara är en metafor för förändring.
Mu-tant?...eller en "ko", vilket gör att jag ser på "kooperationerna" i en annan dager.
En av de saker jag blev rätt nöjd med när jag skrev systemet till Luna City Blues är att jag säger att lifepath-genereringen karaktärens "chronicle". Det förvånar mig lite att det inte gjorts tidigare.Och ”chronicles” syftar på rollpersonernas personliga krönikor som de skriver med sitt agerande och sina val.