Vimes
Sillkung
- Joined
- 15 Jun 2000
- Messages
- 12,089
OBS! Spelet startar 08:00 imorgon, måndag! Det enda som är tillåtet i denna tråd innan dess är regelfrågor.
Regeltillägg: det är inte tillåtet att posta bilder som föreställer ditt roll-PM.
Sammanfattning:
Marknadsplatsen:
Denna runda startar imorgon kl 08:00. Rundan avslutas på tisdag 21:00!
Röstläge
Välkomna till Utkante - en liten by bland varulvar, drakar och demoner!
§0: Spelet består av tre fraktioner: bybor, varulvar och demoner.
$0a: Byborna vinner när alla varulvar och demoner är ute ur spel. Det finns 6 bybor.
$0b: Varulvarna vinner när de är fler än byborna och alla demoner är ute ur spel. Det finns 3 varulvar.
$0c: Demonerna vinner när de är lika många som byborna och alla varulvar är ute ur spel. Det finns 2 demoner.
§1: Bybor får inte prata om spelet med varandra utanför den aktuella speltråden.
§1a: Varulvarna och demonerna får prata med sin egen fraktion utanför speltråden.
§1b: Det är otillåtet att redigera och radera inlägg.
§2: En spelare kan röstas ut varje runda.
§2a: Du får byta kandidat för röstningen hur många gånger som helst. Det är den senaste rösten som räknas.
§2b: Rösterna måste kunna fångas av Martin3:s rösträkningsverktyg för att räknas. Använd formatering med @-tagg:
Röst: @Vimes
§3: Varje runda har en deadline som meddelas vid rundans start.
§3a: När den nåtts får inga nya inlägg skrivas i tråden.
§3b: Den som då fått flest röster på sig försvinner ur spel.
§3ba: Om det är oavgjort mellan två eller flera utröstningsalternativ sker ingen utröstning.
§3c: Den utröstades fraktion avslöjas i uppstarten av nästkommande runda.
§4: Varje runda ska du i ett PM till spelledaren meddela vilken plats du vill gå till (Värdshuset, Smedjan, Marknadsplatsen eller Tempelklippan). Du kan välja att gå till vilken plats som helst. Du kan också välja att stå kvar på den senaste platsen. Om du inte PM:ar SL avgör slumpen vart du går.
$4a: Nattmord och rollsiande kan bara riktas mot spelare som befinner sig på samma plats som du.
$4b: Förflyttning sker efter nattmord och rollsiande.
$4c: När spelet har ni alla slumpats till en plats i Utkante. OBS! Utplaceringen är helt slumpad och har inte tagit hänsyn till roll, fraktionstillhörighet, balans eller liknande.
$4d: I uppstarten av varje runda kommer det att avslöjas var varje spelare befinner sig.
$4e: Fraktion på nattmördade avslöjas i rundans startinlägg
$0a: Byborna vinner när alla varulvar och demoner är ute ur spel. Det finns 6 bybor.
$0b: Varulvarna vinner när de är fler än byborna och alla demoner är ute ur spel. Det finns 3 varulvar.
$0c: Demonerna vinner när de är lika många som byborna och alla varulvar är ute ur spel. Det finns 2 demoner.
§1: Bybor får inte prata om spelet med varandra utanför den aktuella speltråden.
§1a: Varulvarna och demonerna får prata med sin egen fraktion utanför speltråden.
§1b: Det är otillåtet att redigera och radera inlägg.
§2: En spelare kan röstas ut varje runda.
§2a: Du får byta kandidat för röstningen hur många gånger som helst. Det är den senaste rösten som räknas.
§2b: Rösterna måste kunna fångas av Martin3:s rösträkningsverktyg för att räknas. Använd formatering med @-tagg:
Röst: @Vimes
§3: Varje runda har en deadline som meddelas vid rundans start.
§3a: När den nåtts får inga nya inlägg skrivas i tråden.
§3b: Den som då fått flest röster på sig försvinner ur spel.
§3ba: Om det är oavgjort mellan två eller flera utröstningsalternativ sker ingen utröstning.
§3c: Den utröstades fraktion avslöjas i uppstarten av nästkommande runda.
§4: Varje runda ska du i ett PM till spelledaren meddela vilken plats du vill gå till (Värdshuset, Smedjan, Marknadsplatsen eller Tempelklippan). Du kan välja att gå till vilken plats som helst. Du kan också välja att stå kvar på den senaste platsen. Om du inte PM:ar SL avgör slumpen vart du går.
$4a: Nattmord och rollsiande kan bara riktas mot spelare som befinner sig på samma plats som du.
$4b: Förflyttning sker efter nattmord och rollsiande.
$4c: När spelet har ni alla slumpats till en plats i Utkante. OBS! Utplaceringen är helt slumpad och har inte tagit hänsyn till roll, fraktionstillhörighet, balans eller liknande.
$4d: I uppstarten av varje runda kommer det att avslöjas var varje spelare befinner sig.
$4e: Fraktion på nattmördade avslöjas i rundans startinlägg
Regeltillägg: det är inte tillåtet att posta bilder som föreställer ditt roll-PM.
Bybo:
Du är en vanlig bybo. Byn vinner när alla varulvar och demoner är ute ur spel.
Drake:
Du är draken! Du är bybo. Byn vinner när alla varulvar och demoner är ute ur spel.
Du har två specialförmågor:
Du är rollsiaren! Du är bybo. Byn vinner när alla varulvar och demoner är ute ur spel.
Du har en specialförmåga:
Ni är varulvarna. Ni vinner när ni är fler än byborna, och alla demoner är döda. Ni får prata med varandra i den här tråden.
Varje runda kan ni försöka nattmörda en spelare. En av er måste befinna sig på samma plats som den ni försöker mörda. Nattmordet fungerar inte på demoner eller på draken.
X är rollsiare. Hen kan varje runda sia en spelare och få veta om denne har en specialroll (rollsiare, demon eller drake).
Demon:
Ni är demonerna. Ni vinner när ni är lika många som byborna, och alla varulvar är döda. Ni får prata med varandra i den här tråden.
Varje runda kan ni försöka nattmörda en spelare. En av er måste befinna sig på samma plats som den ni försöker mörda. Nattmordet fungerar inte på vanliga bybor eller bybornas rollsiare, men fungerar på varulvarna och draken.
X är rollsiare. Hen kan varje runda sia en spelare och få veta om denne har en specialroll (rollsiare, varulv eller drake).
Du är en vanlig bybo. Byn vinner när alla varulvar och demoner är ute ur spel.
Drake:
Du är draken! Du är bybo. Byn vinner när alla varulvar och demoner är ute ur spel.
Du har två specialförmågor:
- varje runda kan du försöka nattmörda en annan spelare. Du måste befinna dig på samma plats som spelaren. Nattmordet fungerar endast på demoner.
- du är immun mot varulvarnas nattmord, men kan mördas av demonerna.
Du är rollsiaren! Du är bybo. Byn vinner när alla varulvar och demoner är ute ur spel.
Du har en specialförmåga:
- varje runda kan du sia en spelare och få veta om denne har en specialroll (varulv, demon eller drake). Du måste befinna dig på samma plats som den du siar.
Ni är varulvarna. Ni vinner när ni är fler än byborna, och alla demoner är döda. Ni får prata med varandra i den här tråden.
Varje runda kan ni försöka nattmörda en spelare. En av er måste befinna sig på samma plats som den ni försöker mörda. Nattmordet fungerar inte på demoner eller på draken.
X är rollsiare. Hen kan varje runda sia en spelare och få veta om denne har en specialroll (rollsiare, demon eller drake).
Demon:
Ni är demonerna. Ni vinner när ni är lika många som byborna, och alla varulvar är döda. Ni får prata med varandra i den här tråden.
Varje runda kan ni försöka nattmörda en spelare. En av er måste befinna sig på samma plats som den ni försöker mörda. Nattmordet fungerar inte på vanliga bybor eller bybornas rollsiare, men fungerar på varulvarna och draken.
X är rollsiare. Hen kan varje runda sia en spelare och få veta om denne har en specialroll (rollsiare, varulv eller drake).
Sammanfattning:
- 6 bybor som vinner när alla varulvar och demoner är ute
- 3 varulvar som kan mörda bybor, vinner när demonerna är ute och de är fler än byborna.
- 2 demoner som kan mörda varulvar, vinner när varulvarna är ute och de är lika många som byborna.
- Alla fraktioner har en rollsiare som siar om någon spelare är något annat än vanlig bybo.
- Byn har en specialroll: Draken. Draken kan nattmörda demoner och är immun mot varulvarnas nattmord, men kan bli mördad av demonerna.
- Alla nattmord och allt rollsiande är lokalt, men förflyttning mellan platser sker efter nattmord och rollsiande.
- Vid oavgjort i röstningen sker ingen utröstning.
Marknadsplatsen:
- Fjodorsenuba
- StradhLestat
- Mr.J
- Sysp
- Basenanji
- Hägerstrand
- Brynolf
- Anthrox
- Sidd
- Impetigo
- Waterhouse
Denna runda startar imorgon kl 08:00. Rundan avslutas på tisdag 21:00!
Röstläge
Last edited: