Man Mountainman
Storsvagåret
Det är viktigt att ha realistiska världar som hänger samman enligt ekonomiska, sociologiska och antropologiska principer.
15% medan det kan vara ett sätt att undvika att ta spelet på allvar behöver det inte vara det. Också, spelvärlden behöver inte att varje spelare tar den på allvar när karaktärerna skapas. Allvaret ska komma genom spel! Skämtkaraktärer kan bli lika djupa som väldigt seriösa sådana.Folk som föredrar att spela känslokalla rollpersoner gör det eftersom de är fega och vill slippa ta spelvärlden på allvar.
5% det här är bara sant i vissa spelstilar. Och absolut inte de med troll och stora hammare! Dör Herkules om han blir träffad av en stor hammare? Nej!KP system hör hemma i datorspel, blir du träffad i huvudet av en hammare lika stor som dig från ett troll fyra gånger så stort, så är du död. Oavsett hur många KP du har kvar.
Han talar i tungor! Bara rent nonsens! Nästan som ett annat språk! Rollspels anden måste vidrört honom!Glorieuses ! är det bästa DMR-hacket.
15%! Bara om man spelar en handelssimulator! Realism i påhittade världar är dumt om man inte kan använda det för att smuggla droger till alverna.Det är viktigt att ha realistiska världar som hänger samman enligt ekonomiska, sociologiska och antropologiska principer.
100%! Äventyret och kampanjen är de två viktigaste typerna av rollspelstexter! Nytt helgon!Det skapas för många nya rollspel och släpps för få nya bra kampanjer, kampanjvärldar och äventyr. Det har också varit sant i princip alltid. Världen behöver inte ett skräckspel till som gör typ samma grejer som alla andra skräckspel men med marginellt förändrad mytologi och ett nytt regelsystem. Världen behöver inte en ny version av D&D eller, för den delen, ännu fler fantasyspel.
Och ja, jag är 100% skyldig till det här också. Jag borde sluta göra nya spel egentligen, och fokusera på att göra kampanjer och grejer till de jag redan har.
25%. På samma sätt som det finns musikstilar och film genres finns det spelstilar. Men du har rätt i att många fegisar gömmer sig bakom argument om spelstilar när de bara är usla. ”Dålig” är inte en stil!"Spelstilar" är ett påhitt för fegisar som inte vågar ha åsikter
85%! Ja! Det är inte det enda, men det är den viktigaste delen. Vi ska inte glömma att förberedelser inför improvisation är de bästa förberedelserna.Improvisation är viktigare än planering för en fungerande session.
50%. Alla tärningar slås av spelarna men bara SL får titta på resultaten.Alla tärningsslag ska slås dolt av SL.
Har man ingen SL slår man inga tärningsslag.
![]()
//EvilSpook
Den stora rollspels schismen 2025 kom att leda till en tusenårig konflikt.50%. Alla tärningar slås av spelarna men bara SL får titta på resultaten.
- Rollspelspatriarken i Konstantinopel
Jag tycker inte om retoriken där dåliga saker i spel jämställs med dåliga spelare. Men ja, har folk gjort ingen improvövning?! 75%Den största antagonisten i rollspel är inte skurken i kampanjen, utan spelare som vägrar spela med/mot/på varandras inspel!
Bäst i Duck Borg 50%Ankor.
Inga oskulder borde spela rollspel. 1%.Rollspel borde läras ut i skolan.