Nekromanti »Nästa gång jag spelleder ska jag...«

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Nästa gång jag spelleder ska jag våga vara mer specifik.

Jag har märkt att jag allt för ofta lämnar saker lite för öppna för att spelare direkt ska agera. Istället ska jag vara konkret och satsa på att spelarna säger "VA?! I helvete heller!" och griper in.

Vad ska du göra nästa gång du spelleder?

Svarte Faraonen

ром и смерть
Förbereda mig ordentligt och spela ett spel jag kan och är bekväm med. Ett ungefär lika festligt svar som att ange "en god protestantisk arbetsmoral" som sin bästa sida.

tull

Hero
Försöka göra strider mer intressant för spelarna, eftersom jag själv inte tycker strider är så häftigt så smittar det av sig.

krank

Går ondskans ärenden
DeBracy said:
Vad ska du göra nästa gång du spelleder?
Förbereda mig ordentligt.

Och försöka undvika rälsning.

Och försöka dra in spelarnas idéer så mycket jag kan.

Zebulon

Swordsman
Nästa gång jag spelleder vill jag skapa stämning. En tät ohelig stämning, likt en dimma som för oss alla till en annan plats, en annan tid, en annan verklighet där vi inte vet vad som kan hända.

Jag vill ha känslan av fritt fall i en fantastisk atmosfär och ingen kunskap om vad som väntar under oss.

Jag skall också kunna reglerna tillräckligt bra för att kunna ignorera dom på ett systematiskt vis så vi behåller ordningen men inte låter reglerna kladda i vårt spel.

Jag skall ha tända ljus.

Jag vill verkligen SLa, det var länge sen och jag känner ett sug som efter cigg.

ripperdoc

Myrmidon
Nästa gång jag spelleder ska jag satsa på gestaltningen av personerna. Jag hade gärna satsat på stämning och miljöbeskrivningar också, men det hinns nog inte med. Sedan satsar jag som alltid på maffiga intriger.

Flurtis

Hero
Jag hade gärna satsat på stämning och miljöbeskrivningar också, men det hinns nog inte med
Fast å andra sidan såg jag just stämning och miljöbeskrivning som din absolut starkaste sida, när du spellede. Varför måla i blått när man är jäkligt bra med svartvitt?

//Mattias

Flurtis

Hero
Nästa gång jag spelledar...så ska jag se till att jag bor på samma ort tillräckligt länge för att spela klart kampanjen. Det skulle faktiskt vara ett steg i rätt riktning.

//Mattias

ripperdoc

Myrmidon
Man måste ju utveckla sig, inte sant? Varje kampanj måste vara bättre än föregående. Det är ett hårt jobb!

Nästa gång jag spelleder ska jag....

...ha jävligt kul och spela en maffig LOTR kampanj där historien om Arnor står i centrum.

GnomviD

Heresiark
... inleda det sista runnet i våran pågående Shadowrun-kampanj. Jag ska höja volymen till elva, tanka så högoktanigt som möjligt och låta the rule of cool vara viktigare än allt annat. Det kommer att krävas mycket för att ge kampanjen ett värdigt avslut, och jag ska sätta mig och hårdnöta GitS och Deus Ex för att få allting så awesome och over the top som möjligt. Cinematiskt var bara förnamnet.

... och sen ska jag sätta mig och skriva klart den där Changeling/Panty Explosion-crossovern som jag började på i november. Ska bli skönt med lite omväxling från Shadowrun.

Snow

Swashbuckler
Låta ännu en ängel blåsa i sin basun, för att visa på apokalypsen.

Hittils har vi haft: solförmörkelse, en gigantisk staty (colossus) som skövlar staden, ett gigantiskt moln av harpyor, syndaflod.

Härnäst kommer de döda att vakna... tror jag. Eller så blir det den hämnande ängeln.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Nästa gång jag spelleder vill jag se lika häftigt ut som De Bracy gör i sin avatarbild. Då kanske mina spelare skulle ha respekt för mig. :gremwink:

Men eftersom det inte är möjligt ska jag istället försöka avslöja vem som utpressat en av karaktärerna på ett sätt som får dem att tappa hakan.

Regmolar

Swashbuckler
Förbereda mig mer ordentligt, så att jag kan se till att alla spelarna får ordentligt med saker att göra (ett problem när man spelar med för många spelare).

Johan K

Gammal & dryg
Nästa gång jag ska SL:a ska jag föröka hålla mer koll på vad allt & alla håller på med, vara mer förberedd.

Illern

koppariller
...skapa lite mer berättelseplan, lite mer aning om hur det antagligen kommer sluta och lite om vad som troligen händer på vägen samt fånga upp spelarnas idéer bättre. Jag/vi har en tendens att ha lite för öppna kampanjer som kan fortsätta i all evighet. Sedan ska man förstås inte vara rädd för att justera planen under spelets gång.