Avslagen_Cola
Warrior
Jag har funderat över det här med skjutvapen som pistoler och så vidare och tänker att det blir lite konstigt att rifle ger +5 tärningar på träffa/skada och en vanlig pistol ger +2...
En tanke som min bror kom med var att man först och främst minskar skadan på alla vapen med 1, förklaringen kommer alldeles strax. Detta innebär att en vanlig pistol ger +1 skada och rifle ger +4.
Sen så slår man för att träffa med dex + firearms, utan att lägga till vapenskada, lyckas man träffa så lägger man till antalet lyckde till vapenskadan. Alltså ger ett rifle med två lyckade (alltså en hyfsad träff) 6 lethal-skada. Rifle ser jag inte som jaktgevär utan prickskyttegevär som ska vara rätt maffigt förresten.
Rustningar skulle då dra bort skada direkt istället för att göra det svårare att träffa mot skjutvapen, vad tycks om detta?
Syftet är att skjutvapen inte ska göra snuddande träffar så ofta utan bli lite mer farliga. Plus att celerity känns lite ballare.
Närstriderna skulle förbli som de alltid varit.
En tanke som min bror kom med var att man först och främst minskar skadan på alla vapen med 1, förklaringen kommer alldeles strax. Detta innebär att en vanlig pistol ger +1 skada och rifle ger +4.
Sen så slår man för att träffa med dex + firearms, utan att lägga till vapenskada, lyckas man träffa så lägger man till antalet lyckde till vapenskadan. Alltså ger ett rifle med två lyckade (alltså en hyfsad träff) 6 lethal-skada. Rifle ser jag inte som jaktgevär utan prickskyttegevär som ska vara rätt maffigt förresten.
Rustningar skulle då dra bort skada direkt istället för att göra det svårare att träffa mot skjutvapen, vad tycks om detta?
Syftet är att skjutvapen inte ska göra snuddande träffar så ofta utan bli lite mer farliga. Plus att celerity känns lite ballare.
Närstriderna skulle förbli som de alltid varit.