Jag har inte pratat med din grupp utan går enbart på vad som står på din affisch där du tituleras "Sveriges skickligaste spelledare". Eftersom detta är ett öppet, textbaserat forum, där tonfall och kroppspråk saknas, ville jag understryka att det inte rörde sig om någon personlig insikt eller erfarenhet från min sida utan endast var baserad på given information i annonsen.
Du behöver inte bevisa ett skit för någon om något, utan kan kalla dig precis vad du vill. Och din grupp kan kalla dig precis vad de vill. Men jag behöver inte heller köpa något nån av er säger som objektiv sanning, och jag har definitivt ingen skyldighet att stödja er i ert propagerande.
Följaktligen; självtitulerad.
Men om du vill att jag okritiskt ska kröna dig till Sveriges skickligaste spelledare så har du en hel del att bevisa. Jag förstår bara inte varför det skulle vara så viktigt för dig. I så fall tror jag det vore mer givande för dig att jobba med din självkänsla, än att försöka bevisa något för mig =)
(1) Jag är inte intresserad av att du ska stödja mig om något alls. Varför ska jag bry mig om en främling på nätet? (Jag finner det märkligt att så många främlingar på nätet har en så uppförstorad bild av vad andra främlingar ska tycka om deras åsikter. Jag känner inte dig. Du känner inte mig. Vi har ingen aning om vad den andra kan och är kapabel till. Varför denna hysteriska åsikt att jag måste bry mig om vad du tycker? Tror du att jag tror att du bryr dig om vad jag tycker om dig? Jag tror inte du bryr dig ett skit om vad jag tycker om dig. Kan du visa mig samma hänsyn, tack?)
(2) Det är inte självtitulerat, om andra håller med. Men du får tycka vad du vill om det. Jag bryr mig inte ett skit.
(3) Det är inte viktigt för mig, så som du verkar tro. Jag bryr mig bara om åsikten från mina spelare och mina vänner. Vad främlingar anser om min skicklighet bryr jag mig lika lite om som vad Putin åt till middag förra veckan, eller vilken färg det är på din farfars kalsonger. Get it?
(4) Du får kalla dig vad du vill för min del. Du kan kalla dig trollens okönte konung, Världens bästa spelledare eller vad du vill. I don`t care.
(5) Jag har aldrig efterfrågat din åsikt, specifikt. Jag tror inte heller att jag någonsin kommer att finna det mödan värt att bevisa något för dig heller, då vi aldrig kommer att spela tillsammans.
Hoppas vi har rett ut detta nu, för denna diskussion med "jantar" på nätet är verkligen uttråkande. Jag kommer inte svara dig fler gånger i detta ämne. Om du byter spår, kanske jag svarar. Men denna diskussion är egentligen helt meningslös, annat än för att klargöra mina ståndpunkter, vilket jag har gjort nu.
Men jag önskar dig trots allt lycka till med ditt spelande. Kan du göra detsamma för mig? Det vore det minimum av hövlighet, som man borde kunna förvänta sig av andra spelare emellan, på ett rollspelsforum. (Ibland undrar jag varför vissa av er hänger här överhuvudtaget, det verkar vara av prestige och inte för att finna vänner, för många här, det är mitt intryck).
Med vänliga hälsningar.