Nekromanti Är Codex neutralt eller inte?

Chris De Burgh

Veteran
Joined
28 Aug 2000
Messages
11
Är Codex neutralt eller inte?


Min överskrift säger väl allt? Hela debatten om placeringar och liknande handlar enligt mig bara om en sak - är Codex neutralt eller inte? Jag anser inte att Codex är neutralt, detta på grund av många olika saker... Här följer bara några exempel...

* Ola är försäljningschef på Neogames, klart att man vill pusha sina egna spel, vare sig man vill erkänna detta eller inte. Det är därmed inte sagt att det är "fel" att vara försäljningschef men hävda då inte att ni är neutrala.

* Carl Johan Ström är ansvarig utgivare för Codex (denna information finner ni bla i Codex nummer 4)... Vem är då Carl Johan Ström? Det är väl ganska självklart - det är en av grundarna bakom Neogames. Återigen - hävda inte att ni är neutrala...

* RipperDoc och Krille rycker ut och "försvarar" Codex i alla möliga olika sammanhang. Krille bla anses ju vara neutral men han har frilansat mycket för Neogames och har självklart intresse av att deras moduler säljer. RipperDoc frilansar också för Neogames, han borde väl då ha samma intressen som Krille har. Återigen kopplingar mellan Neogames och Codex.

* På framsidan av Codex finner man Neogames ganska tydligt skyltat i samband med Codex logga... Finner jag CELL där? Nej, och hur kommer detta sig då?

* I en eller ett par av numrena till Codex finner man texter som mer eller midre säger "Codex är Neogames tidning"... Detta om nåt visar ju på att man inte är så neutral som man vill framställa sig som.


Vad jag vill komma fram till är att Codex inte ska framställa sig att vara så himla neutrala för detta har man gång på gång visat att man inte är. Detta är synd för jag vill verkligen ha en oberoende speltidning men jag vill inte ha en tidning och en redaktion full av hycklare vilket är vad jag har i dagsläget.

Man framställer gärna Codex som oberoende hit och dit men Codex är inte oberoende, öppna ögonen och inse detta. Märk väl att jag inte finner något fel i att Codex är Neogames tidning, absolut inte, alla spelföretag borde ha sin egen tidning... Men gör då inte en så stor affär av att Codex är neutralt.

Sen en fråga - eftersom det tydligen är så att spelföretag (exempelvis Rävspel) får betala för artikelutrymmet undrar jag om även Neogames gör detta i _reda pengar_? Eller får de ha med sitt material "gratis"?

Sedan måste jag hålla med om att placeringen av Rävspels artikel i senaste Codex var urusel. Att splitta en artikel på en plansch? Varför? Förklaringar om att den kom in sent eller liknande köper jag inte. Det handlar om goodwill att placera artikeln på ett schysst ställe, detta om något hade visat att ni vill ha in artiklar från olika spelföretag. Hade jag varit Rävspel hade jag varit asförbannad. Mycket riktigt, detta är inte min sak att lägga mig i men jag anser att det är i Codex intresse att förklara hur det egentligen ligger till.


Slutord - sluta spela neutrala och erkänn hur läget ligger till eller gör ett SERIÖST försök att _bli_ neutrala. Kapa all kopplingar med Neogames, detta gynnar nog Codex i slutändan.

Hycklare... Pah... =\
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
O sancta simplisitas...

"Min överskrift säger väl allt? Hela debatten om placeringar och liknande handlar enligt mig bara om en sak - är Codex neutralt eller inte? Jag anser inte att Codex är neutralt, detta på grund av många olika saker... [snippeti] Man framställer gärna Codex som oberoende hit och dit men Codex är inte oberoende, öppna ögonen och inse detta. Märk väl att jag inte finner något fel i att Codex är Neogames tidning, absolut inte, alla spelföretag borde ha sin egen tidning... Men gör då inte en så stor affär av att Codex är neutralt."

Ummm... försöker Neogames verkligen ge sken av att Codex är neutralt? Hittills har jag sett en jefla massa påståenden att Codex ska vara bred, vilket är en helt annan sak än att den ska vara neutral.

"* RipperDoc och Krille rycker ut och "försvarar" Codex i alla möliga olika sammanhang. Krille bla anses ju vara neutral men han har frilansat mycket för Neogames och har självklart intresse av att deras moduler säljer."

Ja, jag frilansar för Neogames. Och? Jag försvarar inte Codex för det. Om någon frågar om ett ämne och det finns en artikel i Codex så talar jag om det, men det är också allt.

Inte heller "har jag intresse" av att mina moduler säljer, i alla fall inte ur ekonomisk synvinkel. Jag får betalt per tecken, inte per sålt ex. Om det inte säljer så är det inte mitt problem. Hade jag varit intresserad av god försäljning ur ren ekonomisk synvinkel så hade jag gett mig på en helt annan bransch, och kanske startat ett telekom- eller IT-bolag och flyttat till Tjockhult.

"Sen en fråga - eftersom det tydligen är så att spelföretag (exempelvis Rävspel) får betala för artikelutrymmet undrar jag om även Neogames gör detta i _reda pengar_? Eller får de ha med sitt material "gratis"?"

Räkna med att Ola "kostar" ca 115 kronor per timme (en rätt normal IT-lön, har jag fått för mig) och se hur "gratis" Neogames plats i tidningen är, med tanke på att Ola hittills inte har tagit ut någon lön för arbetet. De pengarna som Ola inte har tagit ut i lön gick rakt in i tidningen istället.

För övrigt, det här är inget försvar av tidningen. Det är en rättning av en kasse faktafel och en kontring på en kasse osakliga angrepp på mig, Ola och Martin. För min del får du angripa Codex hur mycket du vill, så länge som du gör det sakligt och inte slänger ur dig osanningar, lösa antaganden och angrepp.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Vad ska jag svara på det här? Vad kan jag säga som du skulle tro på? Försvarar inte jag bara hyckleriet?
Jag kan faktiskt inte göra mycket. Jag vet hur det ligger till, vilket är en bra bit från dina teorier. Inom kort lär det dyka upp uppenbara bevis för det också, men det är ingen idé att dra upp dem här. Vem litar på en hycklare?
Det som är oroväckande är dock att dessa osaninngar sprids, vilket kallas ryktesspridning, och som kan bli mycket illa för de flesta inblandade.

Om du nu gärna vill ha ett noggrannt svar på ditt inlägg, som du sedan kan klaga mer på, så säg till, jag står så gärna till tjänst. Men det vore dock bättre att vänta tills Ola fått svara på det här, han är ju trots allt mycket mer insatt än vare sig jag eller Krille.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Chris De Burgh

Veteran
Joined
28 Aug 2000
Messages
11
Tja, vad du _skulle_ kunna göra är att svara på mina frågor istället för att undvika och säga att "du vet"... Okej, vilka bevis är det då? Jag menar, som jag sakrev i mitt inlägg, jag tycker att det är bra att Neogames har en tidning men jag anser inte att man ska tala om att den är neutral... För det är den bevisligen inte...

Sen var väl kanske mitt "hycklare" lite att ta i men jag trodde inte att du skulle ta så illa upp? Tog smällen hårt? ;-)

Ryktesspridning handlar det inte om - det handlar om frågor och påståenden som man gärna får motbevisa. Jag har inte skrivit att det _är_ så här mer än i frågan om att _jag_ tycker att Codex inte är neutral. Detta är _min_ åsikt och kan inte ge mig några som helst påföljder. Allt jag skrev var ur min synpunkt som läsare. Detta är väl inte olagligt? men å andra sidan verkar du ju vara mer insatt i det hela... ;-)

Jag klagar inte, jag frågar och påstår... Jag väntar dock med iver på att folk ska _bevisa_ att jag har fel och inte bara påstå att de minsann har bevis.

Jag väntar på att Ola ska svara men tack för ditt upplysande (?) inlägg i debatten...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
<I>Tja, vad du _skulle_ kunna göra är att svara på mina frågor istället för att undvika och säga att "du vet"... </I>

Det avr just det jag föreslog att jag skulle göra, men det lär knappast vara mödan värt. Du verkar ha bestämt dig redan.

<I>Okej, vilka bevis är det då?</I>

Det lär Ola räkna upp, eller så får vi vänta tills de dyker upp av sig själva.

<I>jag anser inte att man ska tala om att den är neutral... För det är den bevisligen inte...</I>

Bevisligen?

<I>Tog smällen hårt? ;-)</I>

Nej, faktiskt inte det minsta. (tror du på mig?). Däremot tror jag att Ola kan bli lite ledsen, för han har lagt ner sig ordentligt på den här tidningen, och det är aldrig kul att känna att inkonstruktiv kritik riskerar att rasera det man så mödosamt byggt upp. Men, det är bara att vänta på Olas svar.

<I>Detta är _min_ åsikt och kan inte ge mig några som helst påföljder. Allt jag skrev var ur min synpunkt som läsare.</I>

Ja?

<I>Detta är väl inte olagligt?</I>

Nej, det trodde du väl inte?

<I>Jag väntar dock med iver på att folk ska _bevisa_ att jag har fel och inte bara påstå att de minsann har bevis.</I>

Skulle du tro på bevisen? Hur vet du att det inte är lögner eller dylikt, för att skydda Codex? Du har ju redan förklarat att du anser att jag och Krille har några slags egenintressen i att skyda Codex, eller liknande.

Jag skulle kunan räkna upp alla "bevis", men som sagt vad, det överlåter jag åt Ola. Jag undviker inte något.

/RipperDoc





<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Chris De Burgh

Veteran
Joined
28 Aug 2000
Messages
11
Re: O sancta simplisitas...

Okej, jag har uppfattat att Codex ska framställas som neutralt... Men kanske har jag fel då, i så fall känner jag mig tillrättavisad. Men RipperDoc tycks ju i inlägget ovan (nedan?) påstå att jag har fel i allt jag skriver... Är inte det lite motsägelsefullt? Men det är bra att vi är överens om att Codex inte är neutral för det tycker jag inte att den är, och tydligen inte du heller.

Men du vill väl att folk ska gilla dina moduler, eller? Och om du inte "säljer bra" får du väl inte frilansa mer, eller?
Huruvidare du kan bli IT miljonär eller inte vet jag inte ett dugg om men det hör väl inte till saken?

Så Ola jobbar gratis åt Neogames? Eller blir det gratis för att han får jobba med Codex på arbetstid som dom betalar lön för? Fattar inte riktigt vad du menar. Hur som helst jobbar han åt Negames och gör Codex som är Neogames tidning, eller?

Kasse faktafel? Hittils har ingen motbevisat mig, snarare har du och RipperDoc sagt emot varandra. Osakliga angrepp? Du har alltså inte försvarat Codex, inte RipperDoc eller Ola heller? Ordet angrepp ska man vara försiktig med att använda... Kasta inte ur dig en massa lovord om att du rättar till "kassar av faktafel" när du rättat mig på möjligtivs en punkt, det om din frilansning och ersättningen du erhåller... Det andra har jag ställt som frågor eller påstående och förväntar mig likaså att folk som är mer insatta än mig svarar sakligt på dem. Jag är mycket saklig och detta är funderingar från min sida... Ingeting annat... Men som jag sa till RipperDoc - trodde inte att det skulle ta _så_ hårt... Kom smällen på ett ömt ställe? ;-)
 

Chris De Burgh

Veteran
Joined
28 Aug 2000
Messages
11
Jag läser jättegärna dina bevis... Om det inte hade varit mödan värt och jag redan bestämt mig, varför skulle jag då skriva det här inlägget överhuvudtaget?

Okej, återigen ett undvikande svar om bevis...

Inkonstruktiv kritik? På vilket sätt är min kritik inkonstruktiv? Om man ger sig in i leken får man leken tåla, detta är kritik och jag anser att det är konstruktiv kritik. Detta måste Ola kunna ta för den kommer, för eller senare...

Det var du som skrev ngt om ryktesspridning om hur illa det kan bli för de inblandade, därav förklarade jag hur mitt inlägg var upplagt.

Återigen, skulle jag inte tro på bevisen skulle jag inte skrivit inlägget i första taget. Jag är öppen för nya förslag och förklaringar.

Okej, återigen... Du undviker... Det tar dig inte mer än en pisskvart att svara på vilka "bevis" det nu är... Trodde kanske att du kunde göra dig mödan... Men, då får jag väl invänta Olas svar och se om det blir tre olika versioner... ;-)
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
<I>Om det inte hade varit mödan värt och jag redan bestämt mig, varför skulle jag då skriva det här inlägget överhuvudtaget?</I>

"Pracka" på andra din åsikt?

<I>detta är kritik och jag anser att det är konstruktiv kritik</I>

Problemet med termen kosntruktiv kritik är att den är subjektiv. Jag tycker inte din kritik bygger på något konkret, men du tycker det. That's it.

<I>Detta måste Ola kunna ta för den kommer, för eller senare...</I>

Givetvis. Men man tar bra mycket bättre "vettig" kritik, väl underbyggd kritik, än lösa antaganden. Det senare betyder nämligen att kritikern inte anser det är mödan värt att först ta reda på hur det verkligen kan ligga till, utan hellre bar kritiserar.

<I>Okej, återigen... Du undviker... Det tar dig inte mer än en pisskvart att svara på vilka "bevis" det nu är... Trodde kanske att du kunde göra dig mödan... Men, då får jag väl invänta Olas svar och se om det blir tre olika versioner... ;-)</I>

Du verkar inte förstå. Ola är den som är mest insatt, eftersom han är chefredaktör. Är det då inte bättre låta han komma med bevisen? Varför skriva dem två gånger? Lägg istället band på din otålighet och återkom i morgon, då Ola säkert svarat.

/RipperDoc - trött



<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Är Codex neutralt eller inte?

Nej, Codex är inte neutralt. Vad man dock försöker göra är (precis som Krille säger) öka bredden i tidningen. Är inte helt säker på om tidningen faktiskt säger att den skall vara neutral eller inte (har inte möjlighet att se efter heller).

En intressant fråga dock, när hade Sverige en objektiv speltidning värd att tala om? Sverox kanske någon säger, nja tycker jag. På tok för mycket Sverok över den för min del, jag är inte intresserad av att läsa vilken förening som har värvat flest medlemmar i juni månad i en speltidning.

Nytt försök då, Sinkadus. Nej, det går ju inte heller, för det var ju Target Games tidning (som dessutom nästan uteslutande bara skrev om sina egna spel).

Kommer att tänka på ytterligare en tidning, Rubicon. Även denna kan inte kallas objektiv speltidning, då det var Lancelot Games som stod bakom den.

Codex startade som en renodlad Neogamestidning, förmodligen för att få någon form av ekonomiskt stöd och en kundkrets som ville ha den. Vad som dock har hänt under de fyra nummer som har kommit är att bredden ökat för varje nummer.

/Azagthoth
 

Chris De Burgh

Veteran
Joined
28 Aug 2000
Messages
11
Nej, prackar på min åsikt på andra gör jag inte... ;-) De som är intresserade av topicen läser nog och alla andra bläddrar nog förbi...

Just så, den är subjektiv... Så ur din synvinkel är min kritik inkonstruktiv och ur min synvinkel är den konstruktiv... Därmed kan man ju säga att varken du eller jag har rätt... ;-)

Okej, en del av de punkterna som jag skrev om _var_ genomkollade... Det står att Carl Johan Ström är ansvarig utgivare, det står Neogames vid CODEX logga, med mera... Så lösa antaganden - ja, kanske till viss del men inte ens nära på så mycket som du vill påskina...

Javisst är det Ola som är mest insatt men varför sa du då att du minsann hade bevis ifall jag var intresserad? Klart att jag är - annars hade jag, återigen, inte skrivit inlägget... Men du kunde ju inte ge mig några... Om du skriver dem så finner säkerligen Ola ingen anledning att skriva dem en gång till... För mig räcker det med att en svarar... Men om du inte är beredd att "leverera bevis" säg då inte så heller...

Och ja - jag håller kolla här... Vill ju ha mina svar...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Re: O sancta simplisitas...

"Men du vill väl att folk ska gilla dina moduler, eller? Och om du inte "säljer bra" får du väl inte frilansa mer, eller? Huruvidare du kan bli IT miljonär eller inte vet jag inte ett dugg om men det hör väl inte till saken?"

Poängen är att det inte är för pengarna som man skriver rollspel. Det är uruselt betalt. Man skriver rollspel för att man gillar det, inte för att tjäna pengar.

Och skulle jag inte få frilansa för Neogames något mer så skulle jag vara helt lycklig trots det. Det vore iofs trist att inte få skriva mer åt Eon, men å andra sidan... jag har en helt egen produktlinje som jag vill göra något vettigt av. Just nu skriver jag till Eon för att jag gillar delar av världen, men jag dör inte av sorg (eller svält) om jag inte får göra det i fortsättningen.

"Så Ola jobbar gratis åt Neogames? Eller blir det gratis för att han får jobba med Codex på arbetstid som dom betalar lön för? Fattar inte riktigt vad du menar."

Exakt hur det ligger till får Ola reda ut själv, men principen är att Ola investerar apmycket tid och pengar i Codex med förhoppningen om att han någon gång i framtiden ska kunna ta ut lön för det. Den arbets- och kapitalinsatsen kan mätas i pengar, och tro mig, den är stor.

"Kasse faktafel? Hittils har ingen motbevisat mig, snarare har du och RipperDoc sagt emot varandra."

Jag medger att du har rätt på två punkter: Western-artikeln var klumpigt placerad, och Codex är inte neutralt. Å andra sidan hävdar jag att Codex aldrig utgivits för att ha varit neutralt, att jag inte försvarar Codex (åkej, jag har inte angripit tidningen heller...), och att Ola betalar för Neogames plats i tidningen med blod, svett och tårar. Det vill säga, att du har fel på i princip resten av ditt inlägg.

" Men som jag sa till RipperDoc - trodde inte att det skulle ta _så_ hårt... Kom smällen på ett ömt ställe? ;-)"

Inget mer ömt ställe än att du antyder att jag, Martin och Ola är ena jefla vampyrer som inte drar sig en sekund för att suga surt förvärvade slantar ur stackars rollspelare som vi inte tvekar att föra bakom ljuset genom att hävda att tidningen är något som det inte är. Slutslängen "Hycklare... Pah..." understryker detta.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Chris De Burgh

Veteran
Joined
28 Aug 2000
Messages
11
Okej, då har ytterligare en bekräftat vad jag är ute efter - Codex är inte friställt från Neogames på något sätt. Skönt, då vet jag att det är Neogames egen speltidning med material, i viss mån, till andra spel.
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Är Codex neutralt eller inte?"

Så kan man ju sammanfatta ditt inlägg. Och så kan man ju svara på det oxå. Svaret är antagligen ett kort och gott, Nej.
Det är utgivet av Neogames AB och kommer således vara färgat av detta. Precis som Krille säger; "Hittills har jag sett en jefla massa påståenden att Codex ska vara bred, vilket är en helt annan sak än att den ska vara neutral."

Det finns i princip bara en sak jag håller med dig om; att Western var väldigt felplacerad.


"På framsidan av Codex finner man Neogames ganska tydligt skyltat i samband med Codex logga... Finner jag CELL där? Nej, och hur kommer detta sig då?"

Ja, hur kommer det sig? Gissa några gånger, puc*o! (Och du Azagthoth, jag menar drycken...inte)

Nu är jag naturligtvis inte rätt person att svara på detta meddelande, men jag kände mig manad att göra detta ty jag tyckte inte om påhoppet på Codex.

/Sir Foilan

Stay Metal! /images/icons/cool.gif
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Okej, då har ytterligare en bekräftat vad jag är ute efter - Codex är inte friställt från Neogames på något sätt.

Så det Krille skrev räckte inte som fakta för dig? Nog tror jag Codex är friställt från Neogames på något vis, hur vet jag dock inte. Man kan heller inte se det jag skrivit om Codex som fakta, då jag inte är tillräckligt insatt i tidningen.

Däremot så lyfte jag fram det faktum att Sverige aldrig har haft en objektiv speltidning (som är bra, dvs).

/Azagthoth
 

Chris De Burgh

Veteran
Joined
28 Aug 2000
Messages
11
Re: O sancta simplisitas...

Okej, då vet jag din inställning till pengar och EONs värld.

I så fall inväntar jag Olas svar och ser om det kanske kommer en tredje version om hur saker ligger till... ;-)

Jag vidhåller att jag hört/sett/läst att Codex har framställts som en oberoende speltidning. Vart jag har sett/hört/läst detta kan jag inte minnas för tillfället.

Att Ola betalar med blod, svett och tårar ville jag inte veta, jag ville vet om Neogames betalar i _reda pengar_... Så fel hade jag inte där, dont even try... ;-)

Huruvidare ni vill suga pengar ur rollspelare vet jag inget om så där svarar jag inget... Jag säger det återigen, jag har för mig att Codex framställts som oberoende men det är skönt att vi är överens - CODEX ÄR INTE OBEROENDE/NEUTRALT UTAN HAR EN KOPPLING TILL NEOGAMES (ber om ursäkt för versalerna).

Det var vad jag ville veta.
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Och du kallar dig språkpolis?"

Näe, det har jag aldrig kallat mig. Möjligen språkbög och en aning petig! /images/icons/wink.gif

/Sir Foilan

Stay Metal! /images/icons/cool.gif
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Blod, svett och tårar.

"Att Ola betalar med blod, svett och tårar ville jag inte veta, jag ville vet om Neogames betalar i _reda pengar_..."

När det gäller avlönat arbete så är blod, svett och tårar reda pengar. Kolla vad arbetstid blir i lön, till exempel.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
G

Guest

Guest
Personangrepp är inte tillåtna på rollspel.nu. Att försöka förtäcka dem med något annat konstigt som en dryck är inte ens roligt om man man försöker få det till att vara det. Jag ber dig att andas djupt nästa gång du ska svara på ett inlägg och försöka vara saklig. Oavsett om du menade det skämtsamt eller inte spelar egentligen ingen roll - personangrepp är inte tillåtna på rollspel.nu

//Johnny

---
Johnny
johnny@rollspel.nu
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
<I>Nej, prackar på min åsikt på andra gör jag inte... ;-) [/i]

En fråga om synsätt.

<I>Just så, den är subjektiv... Så ur din synvinkel är min kritik inkonstruktiv och ur min synvinkel är den konstruktiv... Därmed kan man ju säga att varken du eller jag har rätt... ;-)</I>

Bra att du förstod vad jag menade.

<I>Javisst är det Ola som är mest insatt men varför sa du då att du minsann hade bevis ifall jag var intresserad? </I>

Jag påpekade faktiskt att Ola var bra mycket bättre lämpad att svara på det. Jag vet hur det ligger till, men Ola är rätt person att förklara det, först och främst för att det är hans uppgift som chefredaktör, och för det andra för att han med stor sannolikhet vet mer än jag om frågan. Det är ingen som vill påskina något annat.

Sist vill jag påpeka att jag faktiskt inte tagit ställning i om Codex är netrual eller inte. Det är en ganska subjektiv uppfattning, och det finns inget som _bevisar_ att Codex är neutral, eller dess motsats. Det jag vänt mig mot är alla dina antaganden om hur det ligger till, om Codex relation till Neogames, om mina och Krilles ev. vinstintressen, etc.

Sist men inte minst, behöver en rollspelstidning vara neutral? Eller, gör det något om den inte är det? Det kan spela roll i nyhetsjournalistik som berör viktiga frågor som politik och ekonomi, men här talar vi för guds skull om en rollspelstidning. De få vinstintressen som över huvud taget existerar i branschen är inte särskilt väl tiltagna.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
Top