Nekromanti Är det bara jag?...

Vindhand

Myrmidon
...Eller har signal/brus-ration på eonforumet gått ned avsevärt på sista tiden? Jag vet inte om det är statusjagandets fel eller om Baldyr har rätt i sin teori men tråkigt är det i.a.f...

Btw: finns det några planer att införa någon slag "kill-file" så att man automatiskt kan slippa se inlägg från folk man inte har så höga förväntningar på?

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Vindhand on 2001-06-25 00:56.</EM></FONT></P>

G

Guest

Guest
Det vore en ide, jag vet några styken som skulle ryka på en gång ...

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
... och däribland jag? (jag har dåligt självförtroende visste ni inte det än...)

men allvarligt talat, idéen är kanske inte så dum... kanske borde gå och lägga under profil och privata inställningar rent praktiskt sett?

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast

Vindhand

Myrmidon
... och däribland jag? (jag har dåligt självförtroende visste ni inte det än...)

Jag skulle inte känna något behov av att blockera dig om det är något tröst. Dina inlägg är ofta intressanta.

men allvarligt talat, idéen är kanske inte så dum... kanske borde gå och lägga under profil och privata inställningar rent praktiskt sett?

Ja, det vore även kul att kunna blockera folk tidsbegränsat... nybörjare brukar t.ex ofta lära sig bättre uppförande med tiden.

Idén är inte utan sina problem naturligtvis. Om folk med lätthet kan blockera dem de irriterar sig på kan mängden tjafs öka eftersom ingen klagar på det. Risken finns att man tillslut _måste_ filtrera hårt för att få ut något värdefullt. Nåja... tål att tänka på :)

Azagthoth

Myrmidon
Btw: finns det några planer att införa någon slag "kill-file" så att man automatiskt kan slippa se inlägg från folk man inte har så höga förväntningar på?

Tja, du har en inbyggd i ditt musklickarfinger, undvik att klicka på inlägg skrivna av användare som du tycker inte skriver vettiga saker.

/Azagthoth

Vindhand

Myrmidon
Det löser naturligtvis inte problemet med att ointressanta inlägg fyller upp listan över inlägg. :/

Johan K

Gammal & dryg
Medhåll !

ja, nått är det iaf. Och det är ju intye roligt nån stans ju. Folk blir ju bara irriterade på det ju.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Vindhand

Myrmidon
Re: censur är alltid bra...

Jag tänkte inte att man skulle tysta någon... snarare att ge folk möjligheten att lyssna selektivt.

ni behöver ju som sagt inte klicka på de inläggen.

Dock är det jobbigt att läsa de vettiga delarna av forumet om tjafset tar överhanden, som nu nyligen i Eon-forumet. I.o.f.s. är det ju valfritt att ens öppna forumet men jag tänkte att det kanske skulle vara bra att ge folk en mellanväg mellan att sluta läsa forumet och vada genom skit. Ett par virituella gummistövlar om man så vill :)

Rosen

Myrmidon
Re: censur är alltid bra...

<I>att tysta några är en ganska osmaklig idé, även om de säger korkade saker.</I>

Um, vad är det för principiell skillnad på att killfila någon, och att inte klicka på hans inlägg? Båda resulterar ju inte i något annat än att man inte ser/läser hans inlägg själv.

<I>nazism...</I>

Är då t.ex UseNet nazistiskt? Killfiles är ju ett ofta använt, och ofta välbehövligt, verktyg där för att kunna samtala trots alla trolls och spammers.

--
Åke

WolmerX

Warrior
Deras inlägg markeras inte som olästa?
Har jag fattat det rätt?

/Anders
Partiledardebatter KAN vara intressanta

Vindhand

Myrmidon
Eh, nej... Deras inlägg är bara tjafs. Det är inget funktionellt fel i forumet, bara skit bakom vissa spakar...

WolmerX

Warrior
Oj! /images/icons/blush.gif Bara jag som var otydlig.

jag vet inte vad jag menade faktskt..

/Anders
Partiledardebatter KAN vara intressanta

G

Guest

Guest
He he

Nu blir du allt nervös :)

... Doedinan som förövrigt inte tycker om bönder, -"Dom borde av skaffas"

G

Guest

Guest
Hade faktiskt inte tänkt ta bort dig i sont fall, trots att du kommer från landet ;-)

... Doedinan som förövrigt inte tycker om bönder, -"Dom borde av skaffas"