Man Mountainman
Storsvagåret
1) Det är i stort sett bara en person som startar alla WoD-trådarna. Det faktum att han väljer att starta en ny tråd för varje klan, snarare än att posta i samma tråd vecka efter vecka, bidrar kanske till intrycket av ett plötsligt intresse.Eksem said:Jag har inte riktigt nån koll på WoD och sådär, men något verkar i vilket fall ha trummat upp intresset för WoD här på forat, och det är väl nästan fler trådar om WoD (även om man räknar alla Klan-trådarna som en tråd) på Rollspelsforat än det skrivs om DnD på DnD-forat? Jag är normalt för att ha så få forum som möjligt, men jag tycker i alla fall det verkar vara såpass mycket Vampire-snack att det motiverar en diskussion om huruvida det skulle passa med ett eget Vampire/WoD-forum?
3) Det blotta faktum att något diskuteras mycket är inte tillräckligt för att motivera ett nytt forum. Vinner vi något på att hålla isär WoD-diskussionerna från övriga diskussioner, förutom en batch härliga gränsdragningsproblem (som skräckforumets eviga "vad är skräck"-trådar)? Det tycks ju som att det vanliga rollspelsforumet pallar trycket rätt bra.