Han kommer inte garanterat tala med sina kompisar om det, lika väl som att han inte garanterat kommer försöka igen.
Men för dessa fördelarna.
Större E-penis.
Rolig situation.
Om hans kompisar var närvarande kanske de skrattade gått åt honom och inte kommer ta honom seriöst.
Och dessa nackdelarna.
Svår situation vid eventuell anmälan.
Att han troligtvis inte insett att det är fel och/eller kommer att försöka i framtiden med någon annan.
Att han troligtvis kommer föra det vidare som ger en negativ bild av homosexuella ur kontext och datt detta med ungefär samma trolighetsgrad sedan kommer föras vidare.
Att han visar att trakasserier bemöts bäst med mer trakasserier av mer närgången art.
Visst nästan alla alternativ hade fler nackdelar än fördelar, men de här fördelarna är liksom jaha, vad ville man egentligen åstakomma?
Jag vill fortfarande inte säga att det är så här det kommer ske utan hur det är möjligt att det sker.
Vaaaa? Vilken värld bor du i? En där om en tjej kickar en kille i pungen för att han försökt hoppa på henne så lär han sig för all evig framtid att aldrig röra en tjej igen... När nej inte funkar, varför skulle våld funka? När killen dessutom med stor sannolikhet är starkare än henne..
Väldigt liten chans är inte ingen chans men som sagt var, det är
inte något jag rekommenderar.
Edit: Lade märke till att jag missat att svara på två frågor.
Fast jag har aldrig påstått att du har uppmuntrat Rasmus att nita den där killen. Jag noterade att du helt okritiskt faller in i mönstret där du tycker att en nit hade varit mer okay i sammanhanget än ett ofredande. Varför är det så? Varför bedömer du en knytnäve som eventuellt kunde krossat näsan på killen som mer rimlig i sammanhanget än en ofrivillig kyss?
Det är inte rätt att nita honom på något sätt, men jag tror inte det är sämmre än att visa att ibland är det rätt med ofredande
Vaddå utge sig för att vara något annat? Rasmus hånglade med en snubbe. Vem bryr sig vilken sexualitet han har? Jag hånglade med en tjejkompis i förrförra fredagen. Utgav jag mig för att vara bi- eller homosexuell för det? Nae. Jag blev bara full och hade lite kul.
Om han inte hade kysst honom mot hans vilja hade det inte varit några som helst problem, men nu var det inte så, om RasmusL är homosexuell eller bi är det hans fulla rätt att svartmåla sin sexualitet, visst ur vår synpunkt ser vi kontexten och kan säga att även om han är straight gav han bara en otrevlig kille en knäpp på näsan, men kontexten tenderar att fallera när saker berättas vidare, och från en synpunkt har vi en kille som uppmuntrar ofredande som svar på ofredande och från en annan synpunkt har vi en homosexuell man som antastar en kille på krogen, jag hoppas att det inte är så det kommer återberättas men chansen är väldigt smal med tanke på hur media, sociala media och kompisprat ofta fungerar.
Edit2: eller nja det är fortfarande inte hans rätt att besvara något straffbart med något straffbart
/Luna Lovegood