Nekromanti Är det någon som halkat på ett bananskal?

Nightowl

Champion
I verkligheten alltså? Det måste väl för höge farao bara hända i vissa tecknade serier (som numera är ironiska för ingen kan ha med det skämtet på allvar, om ni förstår vad jag menar)?

Och är det någon som hört om ett familjebråk där hustrun faktiskt hotat sin make med brödkaveln?

Erik

Organ

Out of time, out of mind
Jajjamensan! På en vältraffikerad trottoar i fullt dagsljus dessutom. Jag vet inte vilken känsla som var starkast: Min förlägenhet över mitt ofrivilliga akrobatinummer i allas åsyn, eller min förvåning över att denna slapstick-arketyp faktiskt inträffade i verkligheten. :gremshocked:

Jag har även gått in i en lyktstolpe.

/Anders (The King of Involuntary Physical Comedy)

Nightowl

Champion
Jag har även gått in i en lyktstolpe.
Jag med. Varken Herr Papphammar, Mounsieur Hulot eller Keitaro Urashima has got nothing on me när det kommer till att fumla, vara ouppmärksam och snubbla omkring, och ändå har jag aldrig halkat på ett bananskal.

Erik

Dewil

Skrivbordsgeneral
Jag har dessutom gått in i väggen...

...och fått sy tre stygn ovanför höger öga. Nykter, i studentkorridoren. Numer är jag alltid lite orolig när jag rör mig i beckmörker eftersom jag vet hur jävla ont det kan göra att gå tio centimeter för långt åt höger.

Dewil

Johan K

Gammal & dryg
Nix..

Nej, har faktsikt inte trampat på ett bananskal.. Dock en del andra otrevligheter..
Mest smärtsamt var nog att trampa på en t4:a. Har inte sagt så många otevligheter på en & samma gång.

Troberg

Sinister eater
Och är det någon som hört om ett familjebråk där hustrun faktiskt hotat sin make med brödkaveln?
Nope, men väl med en stekpanna.

Lindenius

Swashbuckler
Re: Jag har dessutom gått in i väggen...

fått sy tre stygn ovanför höger öga. Nykter, i studentkorridoren.
Oj, vilken tur att det fanns en distriktsläkare på plats som kunde fixa stygnen på dig i studentkorridoren.

//erik. :gremgrin:

Rising

Vila i frid
Nä, det finns bara inte! Hey, det här var en rolig tråd: Här kommer min...

Top 10-lista över saker som bara händer i corny filmer och slapstickserier:
1. Att halka på bananskal. Den har vi redan betat av.
2. En affär firar deras miljonte kund.
3. Bilhandlare som heter något med "Galne ..." gör reklam där de har galna kläder på sig och säger sig ha "galna priser."
4. Elefanter blir rädda för möss.
5. Någon äter något så kryddstarkt att han får ett akut behov av vatten. Det kan hända med -varm- mat, men kryddstark mat drabbar en ju inte så där plötsligt.
6. Man får lust att slå sig på knäna när man skrattar åt något roligt.
7. Man får röd näsa av att dricka sprit.
8. Alla papegojor kan härmas, och är experter på det.
9. Bilar exploderar.
10. Killar använder bara fingrarna när de onanerar (okej, den kommer inte från tecknad film utan från porrfilmer, men jag begriper ändå inte varför de låtsas som om de aldrig lärt sig att runka ordentligt)

Saxifrage

Hero
Nummer 11:

Fast det skönaste är ju när en tecknad figur målar en tunnel på en bergvägg och springer igenom, varpå förföljaren springer rakt in i (den målade) väggen... DET skulle jag vilja se i verkligheten!

/Sax, cartoon physics

Dewil

Skrivbordsgeneral
3. Bilhandlare som heter något med "Galne ..." gör reklam där de har galna kläder på sig och säger sig ha "galna priser."
Du, de finns, och de säljer inte bara bilar. Alla som har legat i en hotellsäng i USA och kollat på lokalteve har sett deras reklamfilmer.

För övrigt vill jag hälsa Saxifrage i inlägget bredvid: Arapapapapapapapapapapapadia!

Dewil, världsvan och belevad

magoo

Hero
Japp, och jag höll på att slå ihjäl mig.

Men värst var ändå när jag halkade på en overheadfilm på jobbet, en osynlig och dödlig fälla.

Jag har även blivit bajsad på av en mås i en folksamling, på min examensdag i 9:an. Min fina syrenlila examensklänning och min frisyr blev alldeles nedskitad, buhuuuuuuu!

Nightowl

Champion
  • När man förlorar sitt jobb blir man bokstavligen utsparkad av chefen.
  • Man ljuger för äldre släktingar om sin fina position på jobbet och tvingar alla att spela med när de kommer på besök
  • Man går på porrklubb eller strippklubb på sin svensexa och upptäcker att ens tillkommande jobbar där
  • Om man kommer hem väldigt sent köper man blommor till sin fru för att hon inte ska vara arg
  • Folk som tror att en skyltdocka i bilen etc är ett mordoffer
  • Man dubbelbokar och försöker undvika att avboka någon genom att springa mellan ställena.
  • När man försöker passera en hage jagas man upp i ett träd av en tjur
  • När det sker en bilolycka kommer alltid ett hjul rullande ut ifrån kraschen
  • Om man är japan och får se en brud i underkläderna alt naken drabbas man omedlebart av näsblod

DesertRain

Hero
har sett folk göra det (skitkul, fast inte för dem...)
själv har jag gått in i en skylt, dörrar.

Samt att jag enda sedan sommarlovet har gått in med tårna i bordsben, stolsben, trösklar och liknande. Senaste gången det hände var idag. Det gör ont!

Organ

Out of time, out of mind
Jag har även blivit bajsad på av en mås i en folksamling
Ha! Jag med! Det trodde jag annars även det var en sådan grej som inte skedde i verkligheten och att, när det trots allt hände mig, jag var den ende i hela världen som någonsin råkat ut för något dylikt. :gremtongue: (Det hände förresten medans jag låg på mage på en solsäng i Nyköping.)

Annars är min intressantaste historia med måsbajs den om hur jag vid ett annat tillfälle lyckades undvika att få det på mig. Jag kom gående på trottoaren utanför det hus där jag bor (det här var ett eller två år sedan) när jag får syn på något på backen framför mig. Det ser så intressant ut att jag känner mig tvungen att stanna till för att titta närmare på det. Vid närmare inspektion visar det sig emellertid vara något helt ointressant, ett färgglatt godispapper eller nått, och jag undrar för mig själv "Vad 17 fick mig att stanna till och titta på det där egentligen". När jag precis ska till att gå vidare SPLATTAR EN REJÄL BLAFFA MÅSKIT NER I TROTTOAREN ETT YNKA PAR DECIMETER FRAMFÖR MIG!!!! Det är bortom allt rimligt tvivel att om jag inte blivit distraherad av detta helt ointressanta jag såg på marken och stannat till i en halv sekund för att kolla in det, så hade jag blivit dekorerad med en måsbajsbasker av klassiskt snitt. Förövaren hade för övrigt parkerat sig på en lyktstolpe ett par meter ovanför mitt huvud och jag kan inte annat än att tolka det som att den fan med flit, som en annan jävla Enola Gay, väntade på att någon skulle passera under den innan den öppnade sin bomblucka för att släppa sin fekalie-"Blockbuster". Om det var försynen som räddade mig den dagen, eller om något skyddsväsen (Det finns säkert något katolskt helgon vars område är skydd mot nerbajsning, S:t Joakim (Lindengren) eller nått. :gremgrin:) vakade över mig vet jag inte än till denna dag...

/Anders

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
I´ve been hit by lightning - twice!

Eller ja, inte blixten, men väl måsskit. Två jävla gånger!

Daniel Andersson

Swordsman
Hmm ...
Jag har sett en bilolycka där ett hjul kom studsande. Olyckan berodde just på att hjulet kom studsande, det var tydligen jättesvårt att köra bil med bara ett framhjul.

Har jag sett ett mirakel?

/Daniel

MrG

Swashbuckler
Lite avprickningar

Även om jag inte halkat på bananskal, kan jag pricka av lite andra saker folk föreslagit:

2. En affär firar deras miljonte kund. Nja, men har fått medelanden om jag jag är hemsidors miljontebesökare...

3. Bilhandlare som heter något med "Galne ..." gör reklam där de har galna kläder på sig och säger sig ha "galna priser." Visserligen inte bilhandlare, men kedjan Galne Gunnar körde med precis den marknadsförningen (och jag tror att de tack och lov gått om kull)

5. Någon äter något så kryddstarkt att han får ett akut behov av vatten. Det kan hända med -varm- mat, men kryddstark mat drabbar en ju inte så där plötsligt.
Gjort missen själv, det blir bara starkare i munnen, bättre att häva vitt bröd eller mjölk.

7. Man får röd näsa av att dricka sprit. Bor brevid faktumredaktionen och tyvärr sett en bunt exempel på att det stämmer, men dettar tid.

Man går på porrklubb eller strippklubb på sin svensexa och upptäcker att ens tillkommande jobbar där Inte riktigt, men var lagom förvånad över att en kompis varit på en svensexa där de på riktigt köpt hem en strippa, trodde det var en myt.

Om man kommer hem väldigt sent köper man blommor till sin fru för att hon inte ska vara arg Köpt blommor massa gånger, men det funkar inte att göra för att man kommer hem sent (blombutikerna har stängt).

Folk som tror att en skyltdocka i bilen etc är ett mordoffer Nära, har vänner som hörts i mordutredning, anledningen visade sig vara att grannarnan hört rollspelsrepliker och tipsats om att det planerats våld i lägenheten. Vi spelar med stängda förnster och ont om syre där efter.

Man dubbelbokar och försöker undvika att avboka någon genom att springa mellan ställena. Med fester, kallas att "göra en Claes", testat själv nån gång att tacka ja till tre fester och gå på samtliga...

Och när det gäller osannolika fummel som finns på riktigt, kan jag lägga till med huka sig och höra byxorna spricka på scen, man tror inte på det, men så hör man ritchet och tänker j-vlar och håller god min...