Minimoni
Homelander
Vill bara tillägga att jag bland använder den här för att se hur långt ett skepp hinner på vilken tid under vilken acceleration. Hur länge det tar för torpeder med epstein-drift som accelererar i 100g att nå sitt mål och vilka relativa skillnader i hastighet det är mellan skepp och torped då PDC eller andra saker som infralaser, UV-laser etc, måste ha en vis tid på sig om de skall klara att skjuta ned torpederna.
Tar också hänsyn till att ett skepp accelererar halva vägen för att sedan göra en flipp och accelerera åt andra hållet. Eller ibland så sker accelerationen med betydligt högre g än behagliga 0.3-1 och rp har flera gånger varit nära att få en stroke och dö av att helt enkelt accelerera för mycket.
Jag är inte någon matematiker så jag vet inte hur exakt länken är, men den har gjort min ”The Expanse Effect-kampanj” väldigt bra
.
Tar också hänsyn till att ett skepp accelererar halva vägen för att sedan göra en flipp och accelerera åt andra hållet. Eller ibland så sker accelerationen med betydligt högre g än behagliga 0.3-1 och rp har flera gånger varit nära att få en stroke och dö av att helt enkelt accelerera för mycket.
Jag är inte någon matematiker så jag vet inte hur exakt länken är, men den har gjort min ”The Expanse Effect-kampanj” väldigt bra