Vad kan Drakar och Demoner göra som Dungeons & Dragons, The One Ring, Pathfinder och kanske Burning Wheel och Mörk Borg inte redan gör? Det bör, som jag ser det, vara den relevanta frågan. Att vara ett hyfsat generiskt fantasyrollspel funkade bra i Sverige därför att konkurrensen inte var så stor. Dragonbane blir en del av en större och mer konkurrensutsatt marknad. Jag tror att spelet i längden behöver knytas till en annan franchise, typ Narnia, för att bli riktigt stort. Och då menar jag alltså det som händer något år eller två efter de inledande och säkert rätt hypade Kickstarter-kampanjerna.
Möjligen kan spelet leva mycket på Egerkrans bilder, om de blir väldigt populära i USA. Det kan de säkert bli. Jag har ju redan föreslagit en Egerkrans-AI (se tidigare inlägg på detta forum), men det går säkert att spinna vidare på hans namn på fler sätt. Bestiarium känns väl mest givet och är förmodligen redan planerat. Kanske mer än ett? Man kan också tänka sig en världsbok, som är lika mycket (eller mer) konstbok. Det hade säkert sålt. Exakt hur mycket Egerkrans i längden vill förknippas med ett rollspel vet jag inte, men hans egna böcker verkar också sälja bra.