Var hittar man den? Jag trodde jag hittat fram till kickstartersidan men där står det bara "Coming soon".Eller så kan du ladda ner snabbstarts-PDF:en gratis från Kickstartern och kolla själv.
Den verkar aktiveras i samband med att kickstartern aktiverasVar hittar man den? Jag trodde jag hittat fram till kickstartersidan men där står det bara "Coming soon".
Men det är ju inte förrän om tre veckor. Vi vill veta allting NUUU!!!Eller så kan du ladda ner snabbstarts-PDF:en gratis från Kickstartern och kolla själv.
Fair enough, det kanske var lite hårt. MH är intressant som det vad jag vet första försöket från Äventyrsspels sida att göra riktigt episk fantasy i Tolkien/Donaldson-skolan. Problemet är väl att det inte riktigt funkar; det blir en linjär serie av mestadels ganska oinspirerade dungeon crawls. En del bitar har bra potential dock.Jag tycker att Mörkrets Hjärta är ett helt okay äventyr som så. Dock är det en ganska dåligt injackad final till Döda Skogen och Maktens Portar. Skillnad i ton och tilltal skiljer sig rejält.
Man verkade kunna använda kraftpoäng för omslag.Att Kraftpoäng används är tämligen oroande. Är det som i År noll-spelen är det en definitiv deal-breaker för min del. Återstår att se den 30/8.
Och Symbaroum:igt.Något annat som framkom är att när KP går ner till noll så dör man inte direkt, utan får göra dödsslag mot fysik. Får man tre lyckade före tre misslyckade så klarar man sig. Väldigt Dungeons and dragons:igt.
Ja, det borde ju finnas någon sorts Instant Death också. Halshuggen, mosad eller rostad av en drake...The KP option is pretty close to things I've house ruled before.
Must say I prefer the old "die at minus FYS" rule to rolling.
Jag köper det. Det är som att slå Gandalf eller Sauron i TOR.Urk, drakslag och demonslag?
Nåväl, det är en småsak antar jag.
Alla versioner av Drakar och Demoner som jag har spelat har använt Kraftpoäng!Att Kraftpoäng används är tämligen oroande.
Det är inte kraftpoäng som så jag är orolig för, det är att dom skall användas som dom används i svärdets sång när det kommer till magi .Alla versioner av Drakar och Demoner som jag har spelat har använt Kraftpoäng!
(Nu vet jag ju inte hur de ska användas här. Jag bara påpekar det.)
Tack, jag vet hur Kraftpoäng fungerar i Svärdets sång. Vi vet inte hur Kraftpoäng kommer att fungera i Ligans Drakar och Demoner. Jag påpekar bara att Kraftpoäng har funnits med i Drakar och Demoner från start, och det verkar lite tidigt att måla fan på väggen över det faktum att även den här versionen kommer att ha något som heter Kraftpoäng.Det är inte kraftpoäng som så jag är orolig för, det är att dom skall användas som dom används i svärdets sång när det kommer till magi .
I svärdets sång så får du kraftpoäng när du pushar och misslyckas med slaget .
Dessa kraftpoäng används sedan för att betala kostnaden för magi tex låt oss säga eldboll 2 kraftpoäng.
Detta innebär att magiker suger röv utan dessa kraftpoäng
så som mekaniken är skapad så måste i princip magikern springa runt och misslyckas med allt med vilje för att få dessa kraftpoäng att kasta magi .
Jag är rädd att ligan kanske skapar nån mekanik där man får x kraftpoäng varje gång man slår demonslag vilket innebär att magiker kommer springs runt och använda sina sämsta förmågor i hopp om att slå demonslag för att få kraftpoäng iom att utan dessa kan magikern inte kasta magi.
Om så är fallet är jag rädd att vi kommer se magiker med 1 i fv i som står och hoppar upp och ned för en stenbummling 20-30 ggr per spelmöte i hopp om att misslyckas för att få kraftpoäng
Det har du helt rätt i till 100% .Tack, jag vet hur Kraftpoäng fungerar i Svärdets sång. Vi vet inte hur Kraftpoäng kommer att fungera i Ligans Drakar och Demoner. Jag påpekar bara att Kraftpoäng har funnits med i Drakar och Demoner från start, och det verkar lite tidigt att måla fan på väggen över det faktum att även den här versionen kommer att ha något som heter Kraftpoäng.