Detta är en sådan där sak som jag nystar huvudet runt ganska ofta.
Scenariot och/eller spellerdaren har jobbet att bedöma hur världen reagerar på rollpersonernas stimuli. Entiteten (scenario/SL) kommer i de fall en del av spelsystemet inte är involverat att bestämma hur vaktkaptenen svarar på spelarnas hot, hur långt hoppet över den generiska klyftan är, hur gangsterorganisationen reagerar på arbiträr händelse 1A och en enorm mängd med mycket relevanta beslut.
Men när man kommer till sådana saker som vart byggnad x ligger eller var ledtråden y finns så blir det plötsligt jättevikitgt att det är satt, skrivet och bestämt.
Jag för min del bestämmer mig nu för tiden för att jag skiter i det. Jag är där för storyn/upplevelsen och om storyn blir bättre av att byggnad X inte är utplacerad utan ligger där den behövs så är jag generellt sett fine with that. Precis som en person kan befinna sig på olika platser så låter jag
i de fall där det känns bra även andra saker bete sig på liknande sätt.
So I guess I'm a fudger and sort of proud of it.