Nekromanti Är Neotech kul å spela?

Xepp

Veteran
Hallå!

Undrar om Neotech är så kul å spela. har hört några som spelat det säga att det är typ den som hinenr skjuta först vinner striden. Är det så? Har också hört att de är lite tråkigt att spela. Stämmer detta eller är Neotech fett kul?

// Sebbe

ripperdoc

Myrmidon
Ja, här frågar du på rätt ställe för att få ett objektivt svar :gremlaugh:

Att den som skjuter först vinner striden stämmer till viss del. Det kan ju ha att göra med att motståndaren då först blir träffad av en kula, och en kula gör ont, alltså är man ute ur striden. Precis som i verkligheten. Givetvis slutar en bråkdel av striderna verkligen så. Folk har kroppspansar, folk missar, fumlar, har tagit skydd, gör taktiska manövrar, tål flera träffar, har livsfarliga vapen, slänger handgranater och allt vad det kan vara.

Frågar du mig så händer dock inte Neotechs spelglädje på hur striderna är. Neotech är så mycket annat. Du frågar om det är tråkigt att spela. Jag tror inte att någon på det här forumet tycker det, men förmodligen tycker en massa människor utanför det här forumet att det är tråkigt (konstigt nog :gremwink:). Vi här kan inte svara på den frågan, du måste själv testa och spela. Man kan omöjligt veta om det är tråkigt innan dess.

Men jag skulle säga att Neotech är lovande, för det stödjer många olika spelsätt. Man kan spela mörk cyberpunk à la Bladerunner, techno-thriller à Tom Clancy, stridssimulering à de flesta krigsfilmer, företagsintriger, spionromantik, gothic, wastelands etc. Det finns alla möjligheter, till skillnad från andra liknande spel, som ofta inte har riktigt lika stor bredd.

/RipperDoc

Xepp

Veteran
Okey.. det låter ju faktiskt kul!

Men var utspelar sig Neotech då? Är det typ nutid eller är det i framtiden med mördarrobotar o liknande? :gremwink:

Går det å köra stora krig också? tex World War 3 :gremsmile:

// Sebbe

ripperdoc

Myrmidon
Men var utspelar sig Neotech då? Är det typ nutid eller är det i framtiden med mördarrobotar o liknande?

Visste inte dina kompisar som tyckte spelet var tråkigt det? :gremcool:

Det är år 2059, alltså framtid (doh!). Det är dock en ganska resonabel framtid, så det springer inte omkring så hemskt många mördarrobotar. Inte i den officiella världen. Det finns mördarrobotar, men de är mycket ovanliga.

Går det å köra stora krig också? tex World War 3

Ja, som sagt, man kan köra Neotech som en stridssimulator om man vill det. Fast det tredje världskriget har redan varit i Neotech, så du får ta det fjärde. Det trejde var ett krig 2018-2020 (tror jag) mellan Europa, USA och Israel mot de förenade arabländerna. En massa kärnvapen flög iaf omkring.

/RipperDoc

Xepp

Veteran
Låter fint de!

Nä, de var mer kompis kompisar och jag tänkte inte på att fråga!!!

Okey.. men är modulerna dyra och finns det många? Spelar nämligen Eon också!

// Sebbe

ripperdoc

Myrmidon
Modulerna kostar som Eon-modulerna, eller lite billigare (de till N1).

Det finns två moduler till N2, Neotech Offensiv (vapen och dylikt) och Neotech Euro (beskrivning av Europa 2059).

Sedan finns det en del grejer till Neotech 1 som går att använda. Hardware (all sorters utrustning), Nippon (beskrivning av Sydostasien, främst Japan). Till detta finns det några äventyr till Neotech 1.

/RD

trinker

Warrior
Ett av de roligaste spel jag har spelat. Tar du en riktig eldstrid så brukar ju den som skjuter först och träffar vinna eller?

Mvh coZcin

Johan K

Gammal & dryg
Jamen !!

Gillar att spela N2.
Med motiveringen att det är en kul futuristisk värld. Atttid lika skoj att spela i framtiden, fantasin flödar ju fram när man tänker ATT det här kanske är verklighet nån dag. Vem vet..
Ang reglerna så är de som EON... Upp&ner alltså.. Men va´fasen, det håller ändå... Det finns ju husregler.

swazze

Swordsman
Eftersom systemen är så gott som lika (striden e lite olika eftersom det ena är anpassat till moderna vapen och det andra är anpassat till typ handvapen) så är frågan om vilket man tycker är roligast. Framatid eller fantasy.

Xepp

Veteran
Re: Jamen !!

Låetr soft det...

Självklart ska man ha egna regler.. vi kör med experiencpoints i Eon för det e fett kul.. =)

// Sebbe

swazze

Swordsman
Spela båda då :gremgrin:

det är inte så mycket nytt att lära sig, så det går fort att komma igång. Det e ju som sagt inte som att byta till något nytt system

Mindblow

Veteran
Ripper har nog starka poäng tror jag. Neogames' stridssystem är bra, men det som är minst lika bra är att du har väldigt många pusselbitar att bygga en lämplig, tuff och balancerad miljö av.
Det hårda stridssystemet gör ju även att man får planera mer och att support-karaktärer (hackers, elektroniker, sprängtekninker, mekaniker, förare o dyl) helt plötsligt kan ha en väldigt avgörande roll. Röjigt spel. Utan tvivel. Det enda farliga är att man kan fastna i tärningsslagsträsket där ett skott helt plötsligt dröjer en kvart... Men det är ju upp till spelledaren.