Ja, här frågar du på rätt ställe för att få ett objektivt svar
Att den som skjuter först vinner striden stämmer till viss del. Det kan ju ha att göra med att motståndaren då först blir träffad av en kula, och en kula gör ont, alltså är man ute ur striden. Precis som i verkligheten. Givetvis slutar en bråkdel av striderna verkligen så. Folk har kroppspansar, folk missar, fumlar, har tagit skydd, gör taktiska manövrar, tål flera träffar, har livsfarliga vapen, slänger handgranater och allt vad det kan vara.
Frågar du mig så händer dock inte Neotechs spelglädje på hur striderna är. Neotech är så mycket annat. Du frågar om det är tråkigt att spela. Jag tror inte att någon på det här forumet tycker det, men förmodligen tycker en massa människor utanför det här forumet att det är tråkigt (konstigt nog
). Vi här kan inte svara på den frågan, du måste själv testa och spela. Man kan omöjligt veta om det är tråkigt innan dess.
Men jag skulle säga att Neotech är lovande, för det stödjer många olika spelsätt. Man kan spela mörk cyberpunk à la Bladerunner, techno-thriller à Tom Clancy, stridssimulering à de flesta krigsfilmer, företagsintriger, spionromantik, gothic, wastelands etc. Det finns alla möjligheter, till skillnad från andra liknande spel, som ofta inte har riktigt lika stor bredd.
/RipperDoc