Gnosis_UBBT
Veteran
Stridsreglerna i Eon är ju som bekant ganska (HAHAHA) omfattande. Det är verkligen ett spel i spelet att strida i Eon, genom att utnyttja vissa små specialregler fram och tillbaka påverkar spelarnas regelkunskaper (eller faktumet att vissa personer helt enkelt är bättre på sten-påse-sax lekar) ofta utgången av striden. I vilket fall som helst tar det lång tid och är mycket detaljerat.
Jag brukar resonera: Antingen struntar man i regler och låter SL improvisera lite, eller också har man ett regelsystem som är verkligt realistiskt. Eon verkar ju vara ett exempel på den senare kategorin, men detta är ju omöjligt att veta för en person som själv saknar stridserfarenhet. Finns det någon ägnat sig åt fullkontaktslive, fäktning, eller något dylikt, som kan uttala sig om hur det egentligen förhåller sig med eons realism?
There is no sin except stupity
-Oscar Wilde
Jag brukar resonera: Antingen struntar man i regler och låter SL improvisera lite, eller också har man ett regelsystem som är verkligt realistiskt. Eon verkar ju vara ett exempel på den senare kategorin, men detta är ju omöjligt att veta för en person som själv saknar stridserfarenhet. Finns det någon ägnat sig åt fullkontaktslive, fäktning, eller något dylikt, som kan uttala sig om hur det egentligen förhåller sig med eons realism?
There is no sin except stupity
-Oscar Wilde