baron Max Durhal_UBBT
Warrior
Jag undrar en sak angående kampanjer i EON. Det finns ju vissa "recept" som är mycket omtyckta och jag har en återkommande sak som gör att mina spelare känner igen sig i mitt lilla Mundana som jag skapat åt de. Det är en ärkeskurk som hittills har lyckats plåga de riktigt ordentligt en gång. Han skapades helt enkelt då en av RP fick en stigfinnare som enligt ett a v bakgrundsslagen hade haft en olycklig kärleksaffär där den andra parten mördats. Han fick alltså aldrig resultatet "ärkefiende" men han bestämde sig för att förklara kärleksaffären med att en viss legoknekt som hans RP varit bästa vän med hade gått i en elak köpmans sold som tyckte att hans älskade var irriterande, då hon var en känd stråtrövare som gav från de rika till de fattiga. allt slutade med att RP blev förråd och hans älskade dog. Dock så brydde sig legoknekten inte om honom och han stack iväg för att tjäna pengar på andra sätt. Hur som haver så blev det roligt när denne RP och den andre RP i min grupp fick upp ett spår på honom. För denne RP HATAR verkligen denne typ. Det roliga är i alla fall detta:
Det visade sig att han hade börjat göra affärer på Takalorr (bland likasinnade).
DEN ANDRE RP ÄR DVÄRG!!!
Gissa om jag hade roligt när ärkefiendens arbetsgivare satte ett pris på RP:s huvud och dvärgen kapade benen på ett tiotal tiraker och legoknektar... Men ni kan läsa mer om det i följetongen om Tapio här på forumet.
Men har ni andra också ärkefiender i era kampanjer. Det är ett oerhört lyckat koncept som hela tiden kan användas för att få in spelarna i nya situationer. Det kändes extrakul att kunna ta en dvärg till Takalorr.
Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.
Det visade sig att han hade börjat göra affärer på Takalorr (bland likasinnade).
DEN ANDRE RP ÄR DVÄRG!!!
Gissa om jag hade roligt när ärkefiendens arbetsgivare satte ett pris på RP:s huvud och dvärgen kapade benen på ett tiotal tiraker och legoknektar... Men ni kan läsa mer om det i följetongen om Tapio här på forumet.
Men har ni andra också ärkefiender i era kampanjer. Det är ett oerhört lyckat koncept som hela tiden kan användas för att få in spelarna i nya situationer. Det kändes extrakul att kunna ta en dvärg till Takalorr.
Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.