Rangertheman
Myrmidon
Jag har försökt få till längre, djupare kampanjer i olika system, och blir lika frustrerad varje gång de rinner ut i sanden efter ett antal speltillfällen. Så nu planerar jag för en "kampanj" som egentligen är kortare, helt fristående äventyr men med en gemensam startpunkt. Lite West Marches-stuk fast mindre spretigt. Jag vet att jag varit rätt kritisk mot DoD, och är fortfarande tveksam till vissa designval, men tänker att det passar utmärkt till den här typen av spel. Förmodligen kommer jag inte köra helt regeltroget utan köra mer rulings än rules. Jag tror att jag kommer att köra sandbox-äventyr, eventuellt inspirerade av färdigskrivna äventyr. En av fördelarna med DoD är att om någon annan vill spelleda i samma kampanj och inte känner sig bekväma med improvisation, så finns det massor av material som de kan använda sig av. Har även haft funderingar på Fantasy AGE, Daggerheart eller att återuppliva Hjältarnas tid. Men de första två finns det nästan inget färdigskrivet material till, och när det gäller HT har vi spelat de mesta av det som givits ut.