Mina spelare: Sluta läs. Nu.
I den här diskussionen byggde jag ett äventyr, som nu äntligen ska spelas. Eller ja, första delarna iaf. Du behöver inte läsa den tråden för att greppa grunderna här.
En av möjligheterna är här att rollpersonerna väljer att göra inbrott i en högteknologisk bas för att få tag i utrustning och/eller data som behövs för att triangulera en viss signal. Basen ägs av Theresa Powers, en mäktig hyperkapitalist.
Året är 1987, teknologin är skalad därefter; det finns "superteknologi" men den ser ut och funkar mer som cyberpunkteknologi gjorde när man föreställde sig den på 80-talet - inte så mycket trådlöst, liksom.
Jag hade nån idé om att göra hela bygget till ett enormt pussel, med kubiska "rum" som flyttades runt enligt ett mönster rollopersonerna skulle behöva hantera, men det hade jag svårt att motivera in-world: Varför i helvete skulle nån bygga sin bas så?
Även om rollpersonerna inte bryter sig in, så kommer den här basen och dess ägare att spela roll i kampanjen framöver, så förr eller senare kommer det här att komma till nytta.
Nå... Några lösa förutsättningar:
- Basen är hightech.
- Hon som har basen kör med genmodiferade och förstärkta vakter, och de har dessutom typ exo-suits de kan dra på sig för extra styrka och tålighet.
- Det finns en massa medicinsk utrustning, som bland annat använts för att locka en massa folk dit för att bli undersökta gratis.
- En av rollpersonerna kan dra fram vapen ur intet och är supersnabb.
- En av rollpersonerna är stark och tålig som fan, men är känslig mot magnetism.
- En av rollpersonerna har ett halv-OK kraftfält, flygförmåga och svaga empatiska krafter (lugna folkmassor, känna av stämningar).
Så; jag är övertygad om att fler än jag varit sugna på att köra ickerälsade-men-förberedda inbrott som öppna utmaningar. Gärna ska det alltså inte finnas One True Way utan mer som ett antal hinder med öppna lösningsmöjligheter.
Har ni några tankar? jag behöver dem innan klockan typ... halv ett inatt =)
En av möjligheterna är här att rollpersonerna väljer att göra inbrott i en högteknologisk bas för att få tag i utrustning och/eller data som behövs för att triangulera en viss signal. Basen ägs av Theresa Powers, en mäktig hyperkapitalist.
Året är 1987, teknologin är skalad därefter; det finns "superteknologi" men den ser ut och funkar mer som cyberpunkteknologi gjorde när man föreställde sig den på 80-talet - inte så mycket trådlöst, liksom.
Jag hade nån idé om att göra hela bygget till ett enormt pussel, med kubiska "rum" som flyttades runt enligt ett mönster rollopersonerna skulle behöva hantera, men det hade jag svårt att motivera in-world: Varför i helvete skulle nån bygga sin bas så?
Även om rollpersonerna inte bryter sig in, så kommer den här basen och dess ägare att spela roll i kampanjen framöver, så förr eller senare kommer det här att komma till nytta.
Nå... Några lösa förutsättningar:
- Basen är hightech.
- Hon som har basen kör med genmodiferade och förstärkta vakter, och de har dessutom typ exo-suits de kan dra på sig för extra styrka och tålighet.
- Det finns en massa medicinsk utrustning, som bland annat använts för att locka en massa folk dit för att bli undersökta gratis.
- En av rollpersonerna kan dra fram vapen ur intet och är supersnabb.
- En av rollpersonerna är stark och tålig som fan, men är känslig mot magnetism.
- En av rollpersonerna har ett halv-OK kraftfält, flygförmåga och svaga empatiska krafter (lugna folkmassor, känna av stämningar).
Så; jag är övertygad om att fler än jag varit sugna på att köra ickerälsade-men-förberedda inbrott som öppna utmaningar. Gärna ska det alltså inte finnas One True Way utan mer som ett antal hinder med öppna lösningsmöjligheter.
Har ni några tankar? jag behöver dem innan klockan typ... halv ett inatt =)