Äventyrsförfattare med impostor-syndrom

Rickard

Urverk speldesign
När jag drev egen firma med några vänner för många år sen så brukade vi skoja om att vi skulle anställa någon som kunde jobba med att göra det sista tio procenten :)
Jag brukar släppa spelet vid 90%. Om jag brinner för projektet kommer jag att släppa nya versioner ändå, eftersom den bästa responsen man får är efter man släppt sina saker.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag brukar släppa spelet vid 90%. Om jag brinner för projektet kommer jag att släppa nya versioner ändå, eftersom den bästa responsen man får är efter man släppt sina saker.
Jag har haft projekt där jag gjort 80%, låtit det ligga i ett år eller två utan att orka ta tag i det, och sedan släppt det eftersom jag inser att jag aldrig kommer att göra klart. Att göra nya versioner är dock aldrig en grej för mig; jag har ju tio andra projekt som trängs i dörren!

Genesis

Ni dés ni maître
Du ser alltså inte Toi Qui som en ny version av SaKVaL?
Det är ju en översättning! Men visst, man kan se det som att jag återvände till spelet, men det var också lite att jag passade på när det ändå skulle göras en översättning. Jag har ju inte uppdaterat den svenska versionen. Det är lite samma sak med Drakar och bananer, där reglerna skiljer sig lite mellan de olika språken, eftersom tid passerade däremellan. Plus att jag rakt av gillar idén att inte hålla översättningarna likadana.