Fucking jävla svenska, pah! PAH!
Grrmmbmmbbll...Nåja, är det så det är så är det så det är.
Jag tänkte bara tipsa om att Ranma 1/2 faktiskt (från och med den här månaden, kanske?) har kommit ut i sin helhet på svenska, och trots sina 37 volymer i det formatet (EN volym längre än den engelska? WTF?!?) känns det som ett rätt givet inköp åtminstone för mig.
Och, öh, brukade inte du plöja WITCH också? Minns jag fel här nu? Den serien finns ju i alla fall i svenska pocketar också, 12 stycken hittills. (Även om man förstås kan tycka att den inte strikt taget är en manga.)
På engelska rekommenderar jag nya Yotsuba&!, Viz nyversion av Nausicaä, .hack (tre volymer gladfantasy som utspelar sig i ett MMORPG), populära Fullmetal Alchemist, och slutligen, för att subvertera ynglingarna till den Stora Saken, Girl Genius-albumen. Framförallt Nausicaä. Jag tror inte på något sådant som kvalitet i litteratur, men jag har fan aldrig träffat en ende jävel som läst men inte gillat serien Nausicaä.
Och just det, apropå det. Disclaimer: Dessa rekommendationer baseras enbart på lösa misstankar om vad som kan tänkas uppskattas av många barn och tonyngel. Och på subversiva tendenser.
Förresten är det bara Nausicaä och .hack som är färdigsläppta, men Yotsuba&! går att läsa utmärkt även ett och ett; de innehåller liksom inte så mycket kontinuitet.
/Feliath — vid närmare eftertanke tror jag förresten att det måste vara det första albumet som splittats