Tack för god match och tack Larsson för arrangemanget!
Det är alltid kul att vinna och jag tycker jag gjorde allt rätt i R2 (skönt att vara i en zon där man tänker helt klart, det är en angenäm upplevelse). R1 var betydligt jobbigare för mig, jag gillar egentligen inte att vara DTF och hade svårt att spela ordentligt. Precis som .113 fångade upp var det nog, i varje fall nu i efterhand, att jag var scum på något sätt (men hade jag varit ulv hade jag spelat annorlunda). Jag försökte också lite diskret flagga för att jag var ligisten med förhoppningen att ulven skulle alliera sig med mig.
Min plan var att få ut xyas första rundan och .113 i andra, i R2 hade jag planerat att göra som jag gjorde nu. Lägga första rösten och ställa både byn och ulven inför fait accompli. Men när jag såg att Sodivra var på väg att åka istället för mitt val xyas ruttnade jag lite och gick och la mig istället. Men sen, på morgonen såg jag följande trevliga saker:
1. .113 var död
2. Ingen hade röstat ännu
Det var kul att BDG försökte snuva mig på delad seger, men det var nog ett långskott. Jag lider lite med byn, såhär i efterhand kunde ni bara vinna på två sätt egentligen: antingen genom att rösta ut ulven i R1 eller genom att ligisten valt ulven bland sina offer. Jag var nära att välja BDG istället för .113. Hade jag gjort det hade byn vunnit istället.
Det är svårt att designa spel på ett sådant här litet spelarantal. Jag hade rätt kul i R2, men förstår om byborna känner sig lite borttrollade. Upplägg med en ulv är skakiga. Spelet kan vara över på en runda och det finns inte särskilt mycket för byn att gå på (roligt och smart för övrigt att BDG var den som var mest positiv inför byns chanser att hitta något värdefullt i tråden). Hade jag designat ett enkelt spel för sex spelare hade jag nog valt 4 bybor och 2 ulvar utan nattmord. Det sagt var det som sagt rätt kul att spela ligist.
För övrigt:
.113 var hur bra som helst, känns verkligen som WRNU:s vassaste spelare som det är nu.
Khan gjorde ett bra första spel! Hoppas att du vill vara med fler gånger.
Slutligen:
Det är synd att varulvsspelsscenen på WRNU har förtvinat så. Men samtidigt verkar det ju vara lite svårt att veta vilket spelarunderlag man kan skaka fram, Mäster Ulv drog ju till exempel 13 spelare och det var inte så länge sedan. Har ni några tankar om hur vi dels kan öka antalet spel per år (nu ligger vi väl på 1-2?) och dels antalet spelare som är med?