Ja tack för gott spel, jag kan inte säga att jag helt plockade upp att Vimes var ligisten men jag plockade iaf upp tillräckligt mycket hintar för att ändra mitt nattmord (hade Vimes där först) till .113 som jag i vart fall var säker på inte var ligisten vilket på sätt och vis var det viktigaste.
Jag hade också en hel del funderingar på hur min strategi skulle vara runda 2, för när det gäller att bara få ut en spelare till så finns det ju ett väldigt stort incitament att bluffa siare och peka ut någon (vem som helst) som ond. Tanken där är att om en haft tur och siaren dött så är spelet i princip vunnet, för om en inte gör bort sig så har byn liksom inte så mycket annat val än att hoppas på att det är riktigt, och om jag råkar pricka siaren själv som den 'onda' så är det också i princip vunnet eftersom ingen kommer tro på en siare som går ut och säger det efter att den blivit utpekad som ond. Å andra sidan så ligger en väldigt dåligt till om inget av detta inträffar eftersom siaren då kommer gå ut, och i det läget har den andra siaren oerhört mycket större trovärdighet eftersom ingen maffia skulle gå ut och låtsas vara det istället för att ta en säker seger. Min tanke i detta spel var dock att det fanns en extra chans då att försöka få igenom att den spelaren måste vara ligisten och att ligisten valt mig.
Till slut så kände jag dock att runda ett gått så bra för mig att det inte fanns någon anledning att chansa på att bluffa en roll och om siaren skulle ha pekat på mig (och överlevt) så tänkte jag i det läget hävda att siaren var ligist, eller om jag hade tur lyckas pakta med ligisten. Jag hade förövrigt inte läst reglerna så noga så att jag visste vad som hände vid lika
När sen Vimes gick ut med sitt mycket logiska resonemang så var jag först inte på att rakt ut bara jubla och rösta på Xyas och ta hem partiet. Men sen insåg jag plötsligt att waaait tänk om claimen är falsk? Tänk om det var ett supersnyggt sätt att få ulven att outa sig och att det var någon helt annan (kanske en döing) som var ligist och beslöt mig för att jag trots allt var tvungen att ligga lite lågt. För om det var sant så var ju spelet vunnet oavsett. Men sen när folk ville avsluta spelet så var det ju helt klart att det inte var en bluff och jag tänkte att jag måste ju ändå se om byn vill ta med Vimes i fallet. Planen hade förstås vissa problem och när Vimes så snyggt frameade det som att byn faktiskt hade en chans att vinna om dom röstade på mig så fanns det liksom inga logiska argument kvar som var mot och eftersom jag ändå skulle vinna så fick det räcka så.
Men jag håller med övriga, .113 och Khan spelade båda väldigt bra, Sodivras insats var väl inte den bästa men han kan säkert komma igen om han får orken åter, vi vet ju att han kan. Xyas fick ju aldrig riktigt chansen att komma igång eftersom det är ju de senare dagarna han glänser och där var det lite kört när nu ulven och dtf ("Den tredje fraktionen") kunde pakta. Vimes tyckte jag första dagen spelade rätt dåligt, vilket väl egentligen bara borde gjort att jag borde förstått att Vimes inte tillhörde till byn. Som DTF så var det ju bra spelat.
Men ja tack för god match alla, och som någon sa på så här få spelare så riskerar det att bli ganska slumpmässigt men det kan ju vara kul för det.